În primele opt luni, porturile spaniole au mutat în total 376,4 milioane de tone de mărfuri, cu 2,9% mai mult față de aceeași perioadă a anului precedent. Această creștere, care continuă tendința lunilor precedente, arată însă o ușoară încetinire, potrivit Porturilor de Stat.

Acest avans se datorează volatilității din Marea Roșie, o consecință a conflictului din Gaza, care a deviat unele rute maritime, generând vârfuri de activitate în anumite porturi.

În primele opt luni, mărfurile generale au crescut cu 6,9% față de 2023, ajungând la 188 milioane de tone, cu o creștere notabilă a traficului de containere de 9,7%, în timp ce mărfurile generale convenționale au înregistrat o creștere mai moderată, de 0,9% .

Traficul de containere TEU a crescut cu 11,6% față de anul trecut, ajungând la 12,1 milioane de tone. Deși ritmul de creștere a fost constant de la începutul anului, creșterea TEU-urilor în tranzit a fost ușor mai mică (+17,8%) față de lunile precedente (18,7% în iulie și 19,9% în iunie).

Toate tipurile de trafic au cunoscut creșteri între ianuarie și august, cu excepția vracului solid, care a înregistrat o scădere de 9,2%, cu 56,3 milioane de tone.

Traficul Ro-Ro a rămas neschimbat față de 2023, la 48,7 milioane de tone. În ceea ce privește numărul de nave comerciale care au trecut prin porturile spaniole, în primele opt luni ale anului s-a înregistrat o creștere de 0,9%, ajungând la un total de 111.787 de unități, în timp ce tonajul brut a crescut cu 2,7%.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut