După o experiență similară în Dresda, acum şi oraşul german Karlsruhe propune folosirea unui tramvai urban și pentru transport de mărfuri. La baza acestei inițiative stă vasta rețea de tramvaie și trenuri de navetă din zona metropolitană care ar permite înființarea unui serviciu extins pentru colectarea și livrarea mărfurilor. În tramvaie există un compartiment dedicat acestui serviciu care, în perioadele de vârf, va fi ocupat în mod normal de pasageri, iar în timpul orelor cu trafic redus va fi folosit pentru transportul de mărfuri. Tramvaiul va colecta pachetele de la centrele logistice în care au fost depuse de expeditori şi le va transporta apoi către colțurile urbane, unde va avea loc livrarea last mile cu vehicule electrice cu emisii zero.

Responsabilitatea pentru dezvoltarea întregii platforme digitale care face posibil acest serviciu revine companiei locale Init, specializată în tehnologia informației pentru transportul public. Soluția supraveghează manipularea tuturor mărfurilor în strânsă legătură cu clienții și serviciile logistice: rezervarea serviciilor, gestionarea transportului și sistemele de plată. Modelul de funcționare numit Karlsruhe TramTrain poate fi, de asemenea, extins în zona metropolitană, deoarece tramvaiele orașului german sunt potrivite pentru a funcționa şi de-a lungul căilor ferate tradiționale, ieșind astfel din zonele strâmte urbane către centrele logistice mai ușor de instalat în suburbii.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut