Comisia pentru Transport și Turism (TRAN) a Parlamentului European și-a prezentat raportul, care aduce îmbunătățiri esențiale propunerii Comisiei Europene (CE) privind noi standarde de CO2 pentru vehiculele grele, potrivit IRU. Amendamentele îmbrățișează deschiderea tehnologică și lasă spațiu amplu combustibililor neutri din punct de vedere al carbonului ca soluție pe termen lung pentru transportul durabil HGV, alături de electrificare și hidrogen. Acest lucru va fi posibil atât prin includerea unui factor de ajustare a emisiilor de carbon în legislația privind CO2, cât și prin obiective realiste de zero emisii nete.

Conform modificărilor pentru camioane, ținta rămâne la 30% pentru perioada de raportare 2030–2034, așa cum este stabilit de legislația în vigoare. Acest lucru ia în considerare preocupările industriei asupra ideii că factorii favorizanți, cum ar fi lansarea infrastructurii de combustibili alternativi în UE (încărcare, conectivitate la rețea și energie), nu vor putea îndeplini obiectivul mai mare de 45% propus de Comisia Europeană.

În special, ținta din 2040 a fost redusă de la 90%, așa cum a propus Comisia Europeană, la 75%. Sunt prevăzute scutiri esențiale pentru anumite categorii de vehicule de mare capacitate – vehicule de peste 40 de tone și/sau mai lungi de 18,75 metri. „Împărtășim opinia TRAN că sectorul logistic al UE are nevoie de opțiuni după 2040 și că o cotă de piață de 10% pentru motoarele cu ardere internă înseamnă în mare măsură că nu există piață. 25% din spațiu lasă o ușă importantă deschisă, în special pentru a deservi mai bine coridoarele comerciale pe distanțe lungi, unde arderea poate rămâne o alegere excelentă pentru eficiența operațională”, a declarat Raluca Marian, Director IRU EU Advocacy. „De asemenea, suntem recunoscători membrilor Parlamentului European din țările nordice ale UE care au promovat scutirile foarte necesare pentru vehiculele de mare capacitate. Deși speranța și testarea sunt binevenite, tehnologiile actuale disponibile pentru vehiculele cu emisii zero nu sunt potrivite pentru operațiuni cu camioane mari, care pot cântări până la 80 de tone, folosite pentru a acoperi teritorii vaste din Europa de Nord.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut