Cererea de transport a scăzut la sfârșitul anului trecut, iar asta a început să aibă un efect negativ asupra tarifelor de transport, se arată în mai recent barometru Transporeon. Declinul activității industriale în Europa este principalul factor din spatele acestei scăderi.

Creșterea prețurilor la energie şi incertitudinile geopolitice au forțat unele industrii să-şi reducă producția, ducând la o scădere continuă a comenzilor de mărfuri în vrac în Germania, de exemplu, începând cu februarie 2022. La această imagine se adaugă şi noile blocaje din porturile chineze, care perturbă serios fluxul de containere către porturile europene precum Anvers.

Potrivit Transporeon, această situație are în prezent două consecințe concrete pentru transportul rutier. Indicele de capacitate (raportul dintre oferta și cererea de transport) a crescut constant din mai 2022, în ciuda unei mici scăderi în septembrie și a unei altei contracţii în decembrie. Indicele de capacitate este în prezent la 101,36, ceea ce înseamnă că există puțin mai multă ofertă decât cerere, dar, mai important, este cu 20,7 puncte mai mare decât în decembrie 2021.

A doua consecință, potrivit transportmedia.be, se referă la prețurile de transport. Pe baza tranzacțiilor de pe platforma Transporeon, se poate observa că tarifele pieței spot au scăzut cu 7,2% într-un an, dar ratele contractuale continuă să se majoreze cu 12,6%, din cauza creșterii puternice a costurilor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut