Un nou caz de exploatare a șoferilor de camioane imigranți a fost descoperit săptămâna aceasta în Belgia, în  Henri-Chapelle (municipiul Welkenraedt, provincia Liège), unde poliția a oprit pentru verificare cinci şoferi bieloruşi care conduceau vehicule grele aparţinând companiei lituaniane UAB Kareda. Cei cinci șoferi nu aveau bani asupra lor și au declarat că sunt pe drum de nouă săptămâni, fără să primească salariul de câteva luni. În plus, potrivit Trasporte Europa, agenții au găsit diferite nereguli tehnice pe vehicule, inclusiv anvelope uzate, un sistem SCR defect și probleme cu tahograful. „Vehiculele lor erau într-o stare lamentabilă. În ceea ce privește șoferii nefericiți, din care unul tocmai a avut o criză cardiacă, erau exploatați cu nerușinare: nu fuseseră plătiți de luni de zile, erau fără bani și lucraseră non-stop timp de 9 săptămâni, încălcând total legislația europeană privind transportul rutier și munca“, a denunțat sindicatul.

CSC Transcom a adăugat că principalul client al companiei lituaniene – o binecunoscută companie austriacă de transport rutier – ar fi implicat în afacere. Autoritățile belgiene au solicitat clarificări UAB Kareda, dar compania nu a răspuns. „UAB Kareda nu a răspuns încă solicitărilor din partea diferitelor organisme de control belgiene de a remedia situația atât în ceea ce privește șoferii, cât și vehiculele acestora. Până în prezent, compania lituaniană Kareda a plătit jumătate din restanțe către doi dintre șoferi. Ceilalți șoferi nu au primit încă nimic.“

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut