Parlamentul a tras frâna de mână transporturilor românești, acuză Federația Operatorilor români de Transport (FORT), după ce comisiile de specialitate ale Camerei Deputaților au modificat proiectul de lege privind diurnele.

Distrugerea capitalului autohton din transporturi s-a desăvârșit în Camera Deputaților în cadrul dezbaterii comune a proiectului de „Lege pentru anularea unor obligații fiscale și pentru modificarea unor acte normative” (Plx. 583/2021) de către Comisia pentru buget, finanţe şi bănci respectiv Comisia pentru muncă și protecție socială.

Cele două comisii au demontat întreaga construcție legislativă pentru care patronatele din transporturi au manifestat public în toamna anului trecut, limitând valoarea diurnei acordate la maximum 3 salarii lunare de bază, cumulate. „În timp ce Bulgaria a crescut valoarea diurnelor acordate angajaților din transporturi, pentru a rămâne competitivi la nivel european, noi ne sabotăm bruma de capital autohton în condițiile unei impozitări excesive a muncii. În loc să scadă presiunea impozitelor pe piața muncii, eliminând discrepanțele în raport cu indemnizațiile din sectorul public, parlamentarii celor două comisii au trimis transporturile românești la coșul istoriei”, se arată în comunicatul FORT.

În noul context legal, încadrarea în plafoanele stabilite în mod inconștient și lipsit de transparență, de cele două comisii, este imposibil de realizat pe fondul exploziei prețurilor la carburanți, energie, piese auto și a tarifelor RCA.

Industria românească de transport a fost condamnată la distrugere de către proprii parlamentari cu largul concurs al Ministerului Transporturilor. Ultima șansă mai poate să o acorde votul final în plen, însă este greu de presupus că parlamentarii vor elimina amendamentele votate în cele două comisii.

„După doi ani de așteptări, promisiuni și discuții, ne luăm adio definitiv de la transporturile românești și predăm ștacheta unor state ce înțeleg să își susțină sectoarele competitive. În mod normal, impactul unei astfel de măsuri ar trebui să fie preluat de tarifele finale aplicate de transportatori, lucru imposibil deoarece o astfel de abordare îi poate scoate din piață. Toate acestea în timp ce transportatorii români sunt în prima linie pentru ajutorarea celor fugiți din calea războiului”, se mai arată în comunicat.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare