Conform statisicilor publicate recent de Eurostat, transportatorii belgieni au pierdut 66% din activitățile lor de transport internațional în fața concurenților străini în 23 de ani, relatează Transportmedia.be.

„Companiile belgiene de transport au fost de ani de zile ţinta loviturilor pe câmpul de luptă european”, spune Philippe Degraef, director general al Febetra. Iar tendinţa descendentă continuă. „În 2023, activitatea de transport internațional a transportatorilor belgieni s-a redus din nou cu 6,3% față de anul precedent. Acest lucru nu se datorează faptului că transportatorii noștri nu pot transporta eficient mărfurile din țara A în țara B, ci pentru că sunt prea scumpe în comparație cu concurenții străini.”

Unul dintre principalii factori care contribuie la dificultățile transportatorilor belgieni este indexarea automată a salariilor. „Costurile salariale – cel mai mare element de cost pentru o companie de transport – cresc mai repede aici decât în alte părți ale Europei. Ca urmare, competitivitatea companiilor de transport belgiene, care sunt sortite să opereze în context european, se află acum sub o presiune și mai mare decât acum 2-3 ani.”

Mai mult, în situația economică actuală, expeditorii lansează constant licitații și cererea de transport este în scădere. Iar prețurile pe care expeditorii sunt dispuși să le plătească sunt adesea imposibil de realizat cu costurile actuale ale forței de muncă belgiene. „Restabilirea competitivității trebuie să devină sarcina cea mai importantă și urgentă a noului guvern”, conchide Philippe Degraef.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut