Rafturile goale din supermarketuri, lipsa combustibililor la pompă și chiar epuizarea băuturilor în restaurantele McDonald’s sunt numai câteva dintre consecinţele lipsei de şoferi în Marea Britanie resimţite de consumatorii finali. Companiile cu flote şi nu numai, au intrat într-un fel de competiție pentru a recruta șoferi, întrecându-se în bonusuri sau creșteri salariale. Însă toate acestea măresc costurile transportului rutier, ceea ce a făcut ca unii transportatori să solicite o taxă suplimentară de la clienți, pentru „păstrarea șoferilor“. Expeditorul Norman declară că sunt transportatori care impun suprataxe de 50 de lire sterline (58 de euro) pentru fiecare încărcătură. „Ne așteptăm ca această practică să fie adoptată de toți transportatorii în curând, întrucât industria încearcă în moduri disperate să oprească exodul șoferilor.”

Institutul de Export și Comerț Internațional a scris la 27 august 2021 că prima ajunge până la 65 de lire sterline (aproape 76 de euro) și că această acțiune „este din ce în ce mai răspândită”. Institutul citează ziarul Telegraph, potrivit căruia în ultimele cinci luni salariile șoferilor au crescut în medie cu 10%, iar un transportator a declarat ziarului Loadstar că trebuie să crească salariile cu 20%. Odată cu apropierea sezonului de vârf (de sărbători), competiția pentru recrutarea șoferilor va deveni mai intensă și, prin urmare, suprataxa poate crește.

Între timp, ultimele știri arată că penuria de șoferi are consecinţe în tot mai multe activități, inclusiv cele de îngrijire a sănătății. BBC raportează că lipsesc tuburile de prelevare a sângelui, ceea ce a făcut ca Serviciul Național de Sănătate să suspende temporar testele de sânge pentru fertilitate, pre-diabet, alergii și anumite tulburări hematologice.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut