Potrivit noilor reguli, care au intrat în vigoare la 2 august, companiile din UE al căror capital este deținut în proporţie de cel puţin 25% de o persoană fizică sau juridică din Republica Belarus, nu vor mai putea transporta mărfuri rutier în cadrul UE, nici măcar în tranzit. Această interdicție, potrivit Oficiului Fiscal din Bialystok, nu se va aplica firmelor de transport rutier deținute de persoane cu dublă cetăţenie sau cetățeni ai Republicii Belarus care au un permis de ședere temporar sau permanent într-un stat membru.

Ca urmare, vor apărea la frontiere şi pe drumuri noi controale în care transportatorii vor fi verificaţi în ceea ce privește structura lor de proprietate, asigurându-se că operațiunile lor nu se bazează pe capitalul din Belarus. În urmă cu o săptămână (26 iulie), un mecanism similar a fost introdus și pentru transportatorii al căror capital ar putea proveni din Rusia (minimum 25%). „Problema structurii de proprietate a companiei va fi analizată în cadrul controalelor rutiere de către toate organele abilitate, inclusiv angajații serviciilor vamale și fiscale. Antreprenorii care desfășoară activități de transport ar trebui să țină cont de necesitatea de a furniza documente care să confirme structura de proprietate, atât în timpul transportului, cât și în timpul controalelor la punctele de trecere a frontierei”, precizează Oficiul Fiscal din Bialystok, citat de Logist.Today.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut