Situația de pe drumurile către portul Dover din Anglia este apocaliptică. Transportatorii britanici care duc mărfuri perisabile spun că produsele îşi pierd din calitate și valoare din cauza cozilor foarte lungi pentru a trece în Europa la Dover. Mai mult, se preconizează o situație chiar mai proastă în weekend-ul viitor, de Paşte.

Cozile s-au relaxat duminica trecută, dar Asociația Britanică a Procesatorilor de Carne a spus că unii dintre membrii săi au așteptat şi 24 de ore sau mai mult pentru a trece. Ca urmare, alimentele exportate în UE pe camioane au început să se deterioreze.

Motivul este creșterea traficului dinaintea sărbătorilor de Paște, vremea rea și rutele suspendate ale P&O Ferries, care se confruntă cu probleme financiare şi cu scandalul politic stârnit de concedierea a sute de lucrători printr-un apel pe Zoom. Din cauza aglomerației uriașe care tocmai s-a format, companiile exportatoare de alimente au început să facă lobby pentru ca vehiculele cu astfel de produse să devină prioritare în a ajunge la și dinspre port. „Produsele noastre au o perioadă de valabilitate foarte scurtă. Dacă încărcăm un lot de carne luni, ne-am aștepta să livrăm mărfurile în Germania marți, dar acum vedem întârzieri de 20 până la 25 de ore pentru a trece Canalul. Din cauza asta, valoarea produsului scade de la oră la oră”, a declarat Graham Eardley, șeful transportatorului de carne proaspătă Eardley International, pentru BBC. Situația este și mai complicată de prevederea care reglementează munca șoferilor în partea franceză, adică atunci când ajung la Calais trebuie să ia o pauză de 11 ore, fără să conteze că au stat în ambuteiaj.

Potrivit Asociației britanice a procesatorilor de carne, întârzierile înseamnă că Marea Britanie pierde afaceri, deoarece clienții se îndreptau către alte țări pentru a-și procura mărfuri într-un moment în care produsele membrilor lor erau foarte solicitate. „Ni se spune să ne așteptăm la perturbări până săptămâna viitoare. Weekend-ul Paștelui e o perioadă foarte aglomerată pentru exportul de carne proaspătă, deci este un moment foarte prost.”

Graham Eardley spune că întârzierile înseamnă pierderi de până la 800 de lire sterline per camion. În plus, abatoarele care apelează la serviciile lui cer despăgubiri pentru livrare întârziată și pierderi de valoare, iar șoferul care stă în camion nu este productiv.

Ca urmare, mulți jucători din industrie susțin că transportatorii de produse proaspete ar trebui să aibă prioritate la îmbarcare, așa cum a fost înainte.

Departamentul Transporturilor a declarat că „măsurile de transport sunt revizuite în mod regulat, dar situația se datorează unor măsuri inacceptabile ale companiei P&O”. Compania spune că va reînnoi conexiunea cu coasta franceză săptămâna viitoare, dacă va obține aprobarea de reglementare.

Din iulie anul acesta, Regatul Unit va începe să impună controale Brexit asupra cărnii și produselor lactate care vin din UE. Liderii industriei sunt îngrijorați că asta va genera încă o perioadă de criză la Dover.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare