Ca urmare a interdicției de intrare a camioanelor rusești în țările UE, costul transportului de mărfuri din Europa în Federația Rusă și invers a crescut de 4-5 ori, potrivit RBC.ru. Presa rusă remarcă faptul că transportatorii europeni au crescut tarifele pentru serviciile lor: dacă înainte de aprilie 2022, tariful unui camion din Europa către Rusia era de 3.200 de euro, acum a ajuns şi la 12.000 de euro.

De la introducerea sancțiunilor, companiile rusești care importă sau exportă mărfuri au plătit deja peste 68 de miliarde de ruble (64 de milioane de euro). Iar până la sfârșitul anului, dacă situația nu se va schimba, această sumă ar putea ajunge la 333 de miliarde de ruble (3 miliarde de euro).

Asociația Transportatorilor Rutieri Internaționali (ASMAP) din Federația Rusă a raportat că 3.100 de companii ruseşti, cu o flotă totală de 45.000 de camioane și cu peste 70.000 de angajaţi, au fost forțate să nu mai lucreze în direcția europeană.

Andrei Kurushin, director general ASMAP, a remarcat că transportatorii europeni au crescut tarifele pentru serviciile lor: dacă înainte de aprilie 2022, tariful unui camion din Europa către Rusia era de 3.200 de euro, acum a ajuns şi la 12.000 de euro, notează Logist Today. Volumul transportului rutier de mărfuri între Rusia și UE în 2021 a fost de 22,8 milioane de tone, din care companiile ruse au transportat 55,4% (12,6 milioane de tone).

Toate acestea au dus la probleme cu plata salariilor, a ratelor de leasing și a impozitelor. De la 1 iunie, pierderea de venituri a transportatorilor rutieri internaționali ruși a depășit 9 miliarde de ruble (80 de milioane de euro).

Jucătorii de pe piață au început să tragă un semnal de alarmă și să ceară autorităților ruse să ajute la rezolvarea tuturor acestor probleme. „Situația din Ucraina şi impunerea de sancțiuni este un rău mult mai mare decât o pandemie; acestea sunt noi provocări pentru toți”, a spus Vladimir Lugovenko, Director al Departamentului de politică de stat în Ministerul Transporturilor Federației Ruse.

Agenția plănuiește să aloce 24,5 miliarde de ruble (217 milioane de euro) pentru a sprijini financiar industria. Acești bani vor fi folosiți pentru menținerea locurilor de muncă în companiile de transport și pentru compensarea costurilor, pentru subvenții acordate companiilor de leasing pentru compensarea pierderilor şi pentru repararea prejudiciului în legătură cu confiscarea pe teritoriul Ucrainei a vehiculelor și a mărfurilor.

Ministerul Transporturilor are în vedere și posibilitatea introducerii unor măsuri de represalii privind trecerea camioanelor UE pe teritoriul Federației Ruse.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut