Asociația germană de transport şi logistică BGL dorește să utilizeze toate oportunitățile disponibile pentru a ocupa mai rapid lista tot mai mare de posturi vacante de șoferi de camioane. Organizația încearcă să evite repetarea situației din Marea Britanie în Germania, potrivit eurotransport.de.

Conform prognozei BGL, deficitul de șoferi de camioane va crește dramatic în următorii ani. Dacă nu se iau măsuri, situația din UK, cu rafturile goale şi cu fermierii care varsă laptele pentru că nu e luat la timp, va căpăta şi în Germania o formă reală. Acest lucru a fost declarat de reprezentantul oficial al consiliului de administrație al BGL, Dirk Engelhardt, la adunarea generală a asociației de la Frankfurt și la discuția cu reprezentanţii grupurilor parlamentare privind politica în domeniul transporturilor. „Ceea ce se întâmplă în Anglia este doar o anticipare a ceea ce se va întâmpla şi în Germania. Companiile noastre vor fi nevoite să refuze comenzile, iar camioanele să stea pe loc din cauza lipsei șoferilor.“ Potrivit oficialului, în unele flote, din cauza lipsei șoferilor, până la 30 de mașini sunt deja inactive. Pentru a aborda impasul, BGL se bazează pe sprijin politic. Asociația oferă un nou program de finanțare pentru programele de formare și dezvoltare. „Nu trebuie doar să îmbunătățim imaginea profesiei, ci şi să ieftinim obţinerea permisului de conducere. Nimeni nu va plăti 10.000 de euro ca apoi stagiarul să meargă la o firmă concurentă.“

Reprezentantul BGL a abordat, de asemenea, un subiect foarte sensibil: șoferii profesioniști din țări terțe. Potrivit lui Engelhardt, multe companii de transport din Europa Centrală și de Est își bazează activitățile pe şoferi din afara UE. Transportatorii lituanieni conduc în această chestiune, majoritatea șoferilor lor fiind din Belarus și Ucraina. Ca urmare, BGL propune să li se ofere companiilor germane posibilitatea de a angaja profesioniști din țări terțe. „Avem nevoie de drepturi egale. Dacă acest lucru este posibil numai pentru companiile din Lituania, atunci există o denaturare a concurenței, care nu ar trebui subestimată“, a spus Horst Kottmeier, președintele Consiliului de supraveghere al BGL.

După această declarație, a existat un schimb de opinii între experții reuniți, în timpul căruia a devenit clar că există cerințe pentru atragerea șoferilor din țări terțe în Germania. Legislația germană descurajează serios angajarea șoferilor din țări din afara UE, cerințele fiind mult mai stricte decât în Polonia sau Lituania.

Experții germani nu sunt împotriva atragerii șoferilor din țările non-UE, dar în același timp doresc un control strict asupra pieței muncii, impunând cerințe stricte pentru documente, neacceptând permisele de conducere eliberate în Ucraina și Belarus. Ca urmare, viitorii șoferi vor trebui să urmeze cursuri de formare în Germania pe baza normelor germane. „Nu cred că ar fi bine dacă am instrui în Ucraina şoferii și le-am permite să conducă în Germania. Nici în alte profesii nu a funcționat.“

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut