Între cele opt state din regiune, prețul motorinei de pe piața maghiară este cel mai mare. Preţul mediu intern din Ungaria a fost depăşit doar de cel din Austria.

Publicaţia Népszava, referindu-se la ultimele date de pe Cargopedia.hu, scrie că, la sfârșitul lunii octombrie, cei care nu aveau dreptul să alimenteze la prețul oficial de 480 HUF (5,80 lei/l), puteau umple rezervorul la un preț mai mare decât șapte vecini, pentru o medie de 849 HUF/litru (10,25 lei/l). Prețul mediu intern de 814 forinți/l (9,83 lei/l), măsurat săptămâna trecută, a fost depășit doar de Austria, cu 828 de forinți/l (10 lei/l). Ca de obicei, cel mai ieftin este în Ucraina, 598 HUF/l (7,22 lei/l).

Transportatorii sunt afectați în primul rând de prețul motorinei, al cărui nivel în comparație cu statele vecine este unul dintre indicatorii importanți de competitivitate a Ungariei. Având în vedere că produsul este acum aproape cel mai scump, transportatorii încearcă să evite Ungaria.

Tabloul nu este cu mult mai încurajator pe piața benzinei, care îi afectează în principal pe șoferii privați: prețul benzinei pe piața internă a fost al treilea cel mai mare dintre cele opt țări de mai bine de patru luni. Pe locul doi este Slovacia, iar pe primul loc – similar cu motorina – este Austria. Preţul mediu e de 670 HUF/l (8,09 lei/l), pentru cei care nu sunt eligibili pentru prețul oficial de 480 HUF/l (5,80 lei/l), comparativ cu vecinul din nord, care a perceput 698 HUF/l (8,43 lei/l). Ucraina este, de asemenea, cea mai ieftină din această listă, cu 549 HUF/l (6,63), precedată de obicei de Slovenia.

În Ungaria, conform legislației actuale, plafonul de preț la motorină și benzină va rămâne până la sfârșitul anului, dar – după cum a afirmat ministrul Dezvoltării Economice, Márton Nagy – măsura va rămâne în vigoare atâta timp cât va fi necesar.

În septembrie, în Ungaria s-au vândut 167 de milioane de litri de benzină și 327 de milioane de litri de motorină, potrivit Administrației Naționale a Impozitelor și Vămilor. Volumul lunar vândut a scăzut în mare parte de la lună la lună în acest an, ceea ce arată că populația are mare nevoie de combustibil mai puțin costisitor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut