Transportatorii cer compensații de stat pentru costul în creștere al combustibilului, îmbunătățirile climatice și Brexit, și spun că drepturile noilor lucrători ar trebui amânate pentru a economisi bani. Asociația Irlandeză de Transport Rutier (IRHA) a cerut, de asemenea, granturi pentru fermierii care vor cultiva de exemplu rapiţa, pentru a ajuta la fabricarea de biocombustibili.

Costurile cu combustibilul s-au dublat pentru unii transportatori de marfă după pandemie, potrivit IRHA. Între timp, costurile generate de Brexit sunt în creștere, rutele de transport directe către Europa costând cu 310 euro mai mult per călătorie decât prin utilizarea podului terestru din Regatul Unit, din cauza distanței suplimentare parcurse, a combustibilului suplimentar, a costurilor cu forța de muncă și a altor taxe. Ca urmare, transportatorii doresc plăți în avans din rezerva de ajustare pentru Brexit de 1 miliard de euro alocată Irlandei de UE.

Cererea vine în timp ce firmele de transport prevăd efecte secundare ale grevei docherilor din Felixstowe (Anglia), și, de asemenea, o posibilă acțiune industrială în Liverpool, care acționează ca port de alimentare pentru importurile din SUA. Lucrătorii din Marea Britanie fac grevă pentru salarii, după ce inflația a crescut cu peste 10% în iulie.

IRHA susține că plătește mai mult în accize și taxe pe combustibil decât orice alt sector, ca urmare a dependenței sale de motorină, în timp ce nu își poate permite să-și actualizeze flota pentru a respecta standardele climatice ale UE. „Devenim cât se poate de ecologici în câțiva ani, dar avem nevoie de sprijinul statului în reducerea noastră pentru motorină și pentru a ne ajuta la achiziţia vehicule mai noi”, a spus președintele IRHA, Eugene Drennan.

IRHA cere o reducere permanentă a accizelor, reduceri extinse la motorină și rambursarea unei taxe pe combustibil retrodatată la momentul începerii pandemiei. De asemenea, dorește împrumuturi UE și scutiri de taxe de drum pentru camioanele mai noi și ecologice și spune că fermierii ar trebui plătiți pentru a cultiva uleiuri vegetale, cum ar fi rapița, pentru a face biocombustibil. „Fermierii care sunt dispuși să sacrifice numărul de bovine, apoi, ca parte a compensației lor pentru acest lucru, ar trebui să fie stimulați cu un grant pentru a cultiva rapiță”, spune IRHA.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut