Din cauza lipsei de șoferi profesioniști, transportatorii italieni vor recruta bărbați din rezerva militară. Ministerul Apărării din Italia (Segredifesa) și Asociația Națională a Companiilor de Transport Auto (ANITA) au semnat un acord de sprijinire a cadrelor militare pensionate în obţinerea unui permis de şofer profesionist. 

Când a fost în vigoare, serviciul militar era un rezervor major de șoferi de vehicule industriale, datorită miilor de tineri care și-au obținut licențele profesioniste gratuit în timp ce purtau uniforma. Dar această sursă s-a stins în 2005, când proiectul a fost desființat, și de atunci nu numai că tinerii nu au mai obținut permisul gratuit, dar costul obținerii acestora pentru a conduce vehicule industriale a crescut progresiv, cu o povară suplimentară care a apărut odată cu cerința calificării. Deși nu este cauza principală a penuriei actuale de șoferi, costul permiselor de conducere rămâne un puternic factor descurajant pentru a urma această profesie.

ANITA încearcă să rezolve situaţia printr-un acord semnat la 23 septembrie 2022, la Padova, de președintele Thomas Baumgartner și Franco Lunerti, șeful Departamentului I al Segredifesa (Ministerul Apărării). Acordul face parte din programul „Academia Forțelor Armate și Transportul Rutier”, care dorește să ofere militarilor rezervişti sau pe cale de plecare și tinerilor șoferi (de asemenea neîntorşi din Armată) un permis de conducere C şi posibilitatea de a accesa un program de pregătire pentru obținerea E, calificării profesionale (CPC sau ADR) și de punere a bazelor transportului terestru sau intermodal.

Academia va lucra în strânsă legătură cu firmele de transport din ANITA.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare