Lituania este o țară mică, dar care are o afacere de transport internațional înfloritoare. Cel mai cunoscut nume este Girteka, dar sunt şi sute de companii de transport rutier mici și mijlocii care funcționează în țară, beneficiind de diferența mare de costuri în comparație cu transportatorii occidentali pentru a cuceri o mare parte din transportul rutier pe continent. Acum, însă, apare un anumit fenomen: după ani în care companiile occidentale au deschis sucursale în est, acum companiile estice fac acest lucru în vest. Asociația transportatorilor rutieri lituanieni Linava a anunțat la sfârșitul lui august că numai în Polonia operează 500 de companii de transport rutier controlate de Lituania și estimează că până la sfârșitul anului acestea vor deține 4.500 de vehicule industriale. Fenomenul este atât de dezvoltat încât au apărut agenții specializate în această migrație în Lituania.

Una dintre acestea este Savesta Consulting. Managerul său, Ignas Volbikas, explică faptul că în fiecare lună compania colaborează cu aproximativ 20 de transportatori care vor să deschidă sucursale în Polonia. Unul dintre motive este lipsa șoferilor, combinată cu politici restrictive de imigrație. Transportatorii rutieri cer mai multe cote, în special pentru șoferii din Belarus, care erau până acum principalul furnizor pentru Lituania. Iar Polonia este tocmai țara în care merg șoferii de camioane bieloruse.

Secretarul Linava, Zenonas Buivydas, adaugă că în 2021 migrația transportului rutier lituanian s-a intensificat și nu se va opri curând. Polonia este principala țară de destinație, dar unele companii ajung în Germania și Belgia, chiar dacă acest lucru este foarte împovărător pentru companiile mici și mijlocii. Acestea din urmă se confruntă, de asemenea, cu dificultăți în obținerea de finanțare și leasing pentru vehicule în țara lor. Potrivit Linava, o companie care are mai puțin de 20 de vehicule nu le poate obține și, în același timp, nu primește nici contribuții publice. Situația e agravată de plata facturilor cu întârziere de către client. Din aceste motive, aproximativ 200 de companii mici și mijlocii de camioane s-au închis de la începutul pandemiei.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare