Din 18 noiembrie, MOL a limitat la 100 de litri per tranzacție cantitatea de motorină care poate fi achiziționată de la pompele de înaltă presiune din Ungaria. Restricția afectează companiile de transport de pasageri și mărfuri care, din luna martie, nu mai pot cumpăra combustibil vândut la prețul pieței. Asociația Transportatorilor Rutieri Maghiari (MFKE) și Consiliul Național al Antreprenorilor Privați din Transport (NiT) atrag atenția asupra faptului că 100 de litri de combustibil nu acoperă consumul zilnic al unui camion. Camioanele pot parcurge maximum 300 km cu această cantitate, iar acest interval îngust amenință stabilitatea lanțului de aprovizionare.

O parte semnificativă a companiilor de transport din Ungaria sunt microîntreprinderi şi companii mici de familie, care nu au propriile rezervoare de combustibil, astfel că devine dificil pentru acestea să-și procure cantitatea potrivită de combustibil. Restricția obligă companiile să-și trimită vehiculele la realimentare de mai multe ori pe zi, ceea ce înseamnă o pierdere semnificativă de timp și kilometri inutili – plus costuri – și, de asemenea, face imposibilă planificarea orelor de lucru ale șoferilor de mașini, notează Infostart. Companiile care operează în trafic internațional speră să poată alimenta în străinătate, însă asta va avea ca rezultat o nouă creștere a costurilor, stimulând și mai mult inflația internă, semnalează asociaţiile.

MKFE și NiT Ungaria îi cer ferm lui MOL și guvernului să reconsidere restricția recent anunțată și să nu afecteze cu sancțiunea companiile autohtone de transport de marfă și pasageri, mai ales în perioada premergătoare Crăciunului.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare