Potrivit datelor Registrului debitorilor BIG InfoMonitor și a creditorilor BIK, transportatorii polonezi au aproape 470 de milioane de euro de rambursat la bănci și contractori. Industria transporturilor este cea mai afectată de fenomenele negative din economia globală şi de războiul din Ucraina. De aceea, circa 4 din 10 transportatori polonezi cred că vor da faliment în viitorul apropiat.

La fel ca în 2020, transporturile sunt puternic afectate de situația de pe piața internațională, explică Sławomir Grzelczak, președintele BIG InfoMonitor. Acest lucru se poate observa din rezultatele cercetărilor referitoare la temerile companiilor cu privire la efectele războiului. Iar temerile cele mai mari sunt în industria transporturilor: 4 din 10 companii cred că vor ajunge la faliment, pe când în celelalte industrii aceste previziuni sunt întâlnite la 3 din 10 firme.

Potrivit BIG InfoMonitor și BIK, în al doilea an de coronacriză (2021), dar și la începutul acestui an, transporturile s-au numărat printre sectoarele în care creșterea datoriilor restante față de furnizori și bănci a încetinit. Din ianuarie 2021 până în ianuarie 2022, s-a înregistrat chiar o ușoară scădere a restanțelor, de la 2,174 miliarde PLN (464 milioane EUR) la 2,165 miliarde PLN (462 milioane EUR), însă au existat și 261 de companii – debitori nesiguri și 32.776 de companii de transport au avut probleme cu decontările. Drept urmare, ponderea companiilor de transport (active, suspendate și închise) care nu plătesc la timp a scăzut în ianuarie 2022 de la 8,9%, la 8,6%.
Cea mai mare parte a datoriilor restante în transport și managementul depozitelor sunt atribuite transportului rutier de mărfuri – 1,66 miliarde PLN (355 milioane EUR). În ultimele 12 luni însă s-a înregistrat o uşoară scădere a valorii datoriilor restante, cu aproape 11 milioane PLN (2,3 milioane EUR), chiar dacă peste 11% dintre transportatori încă au întârzieri de plată la companiile contractante și bănci.

Privind economia în ansamblu, transporturile au de două ori mai multe riscuri de neplată decât celelalte sectoare.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut