Transportatorii cer acțiuni decisive din partea guvernului polonez și înlesnirea trecerii la punctele de control de la graniţa cu Belarus, unde astăzi se adună cozi lungi de kilometri de camioane.

Șoferii, companiile de transport și alți participanți din industrie se revoltă pentru că nimeni nu urmărește ordinea la coada de la granița dintre Polonia şi Belarus, în special, lângă Koroschin: nici poliția, nici serviciul de frontieră, nici vameșii, potrivit logistyka.rp.pl. „Cum se face că șoferii unor mașini care se apropie de prima coadă sunt autorizați de poliție, în timp ce alții primesc 15 puncte de penalizare și o amendă de 1.000 de zloţi (200 de euro) pentru aceeași acțiune? Direcția Generală de Poliție asta ca fiind o problemă, așa că am raportat cazul Biroului Central Anticorupție, dar agenția l-a transmis Parchetului. Din experiențele anterioare ajung la concluzia că nu vor face nimic în acest sens”, a declarat Anthony Czarkowski, proprietarul companiei de transport PTHS Czarkowski.

Vicepreședintele Asociației Naționale a Transportatorilor din Biala Podlaska, Slavomir Kostyan, consideră că situația de la graniță este fără speranță. „Haosul este uimitor și coada se mișcă cu o viteză de 300 de metri din când în când, timp de 12 ore. Majoritatea camioanelor intră în terminal din lateral.”

Dar chiar și cu o astfel de muncă a ofițerilor vamali, lungimea cozilor nu ar trebui să fie mai mare de 10 km/zi. În același timp, productivitatea vameșilor pe schimb este de 270 de mașini în Belarus, adică 540-550 pe zi. „Am dezvoltat 2 concepte pentru rezolvarea problemei. Le-am discutat oficial cu vameșii și vom transmite guvernatorului versiunile finale până luni. Dacă acest lucru nu funcționează, vom lua măsurile corespunzătoare”, spune Slavomir Kostian.

Directorul Asociației Podlaskie a Transportatorilor din Bialystok Mikolaj Linkevich menționează că același lucru se întâmplă și în Bobrovniki. Acolo, la intrare și la ieșire, camioanele stau la o coadă de 22 km mai bine de două zile.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut