Mai mult de jumătate dintre specialiștii din industria TSL din Polonia consideră că în acest an condițiile lor de afaceri vor fi mai dificile decât cele de anul trecut, iar 44% dintre aceștia sunt de părere că anul viitor va fi și mai rău. O scădere drastică a vânzărilor de anvelope pentru camioane, cu 43%, poate însemna o reducere drastică a costurilor în industrie sau, de ce nu, o dovadă a crizei.

După cum relatează Truck Focus, 56% dintre specialiștii din industria TSL consideră condițiile de afaceri din acest an mai dificile decât cele de anul trecut. Studiul Confidence Index 2023 (CBRE, Panattoni), a arătat că doar 22% dintre respondenți se arată optimişti, în vreme ce 44% se tem că anul viitor condițiile de afaceri se vor înrăutăți și mai mult. Chiar dacă ar creşte cifra de afaceri, nu va crește şi profitabilitatea. Percepția pesimistă este influențată și de schimbarea condițiilor economice. Una dintre cele mai mari provocări este extinderea afacerii către noi industrii și creșterea lanțului de aprovizionare, pentru că cei care deservesc doar piețele tradiționale din Europa de Vest pot avea probleme.

Scăderea comenzilor și a profitabilității, dar și reducerea costurilor, sunt vizibile și în datele Asociației Poloneze a Industriei Anvelopelor care raportează că, în prima jumătate a lui 2023, vânzările de anvelope pentru camioane în Polonia au scăzut cu 43% față de anul trecut (autoturisme: -12%). Totodată, vânzările de camioane în 2022 au fost foarte mari – aproape 35.000 de vehicule noi.

Studiul mai arată că asigurarea unei finanțări stabile poate fi extrem de importantă pentru industria TSL în lunile următoare. Fiecare schimbare majoră, pozitivă sau negativă, face companiile să-și dorească să aibă numerar în cont și să poată reacționa. „Există companii TSL care folosesc factoring de ani de zile. În acest fel, îşi cresc flexibilitatea operațiunilor și gestionează liber numerarul. Cu toate acestea, noi companii vin la noi tot timpul, ceea ce demonstrează popularitatea tot mai mare a factoring-ului, dar şi un risc semnificativ de pierdere a lichidității. Acest lucru este valabil mai ales pentru transportatorii mici care se află în partea de jos a lanțului de aprovizionare. Fiind dependenți de piață și de comenzile disponibile, ei caută soluții care să îi ajute și să le permită să funcționeze mai confortabil”, spune Wojciech Miklaszewski de la Fine.

Potrivit expertului, industria TSL ar trebui să se concentreze serios pe reorganizarea modelului de plată și pe scurtarea termenelor de transfer.

Potrivit ACEA, în Polonia sunt înmatriculate aproape 1,2 milioane de vehicule de peste 3,5 t. Aceasta este cea mai mare flotă de camioane, fiind urmată de Germania (1.010.742) și Italia (946.393).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut