Pe 4 mai, transportatorii polonezi s-au mobilizat în oraşul Chelm din Yahodyn-Dorohusk, la granița cu Ucraina. Aceştia, susținuți de Konfederacja condusă de Rafał Mekler, au iniţiat mișcarea Strajk Polskich Przewoźników (Greva transportatorilor polonezi) pentru a cere suspendarea beneficiilor acordate transportatorilor ucraineni și interzicerea intrării semiremorcilor rusești și belaruse în Polonia.

În decursul protestului, trecerea a fost blocată, demonstranții lăsând să treacă doar un vehicul la fiecare oră, celelalte fiind obligate la un ocol de peste 120 km până la punctul de graniţă Zosin-Ustyluh, unde erau deja semnalate întârzieri din cauza numărului mare de vehicule aflate în tranzit, scrie Trasporto Europa.

Gruparea Strajk solicită reintroducerea sistemului de autorizare pentru transportatorii ucraineni și obligativitatea înregistrării în sistemul Sent, menit să reducă evaziunea de TVA. De asemenea, mai solicită interzicerea intrării semiremorcilor belaruse și rusești și interzicerea înființării în Polonia de companii cu capital atribuibil Moscovei sau Minskului, în conformitate cu sancțiunile emise de UE. Konfederacja mai cere ca Guvernul să recunoască expeditorul unui transport ca fiind responsabil în ultimă instanță pentru plata serviciului, cu scopul de a evita creditele neplătite, dificil de recuperat.

Rafał Mekler a publicat un videoclip în care rezumă revendicările: „Solicităm adoptarea unui sistem de autorizaţii pentru transportatorii ucraineni. Am primit informații că partea ucraineană impune amenzi transportatorilor polonezi pentru lipsa autorizaţiilor. Avem aici un coleg care are cinci vehicule încărcate, dar se teme să meargă în Ucraina pentru că nu știe dacă nu va fi arestat și dacă va trebui să plătească o amendă de 800 de euro pentru un vehicul. Îi este frică să meargă pentru că situația nu este reglementată. Ucraina interpretează liber prevederile, în timp ce Polonia le permite practic să activeze fără restricții, chiar și sub umbrelă de protecție. Nu putem face față unei astfel de situații.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 3 – iulie 2023)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare