Guvernul anterior a adoptat un proiect de lege privind Inspectoratul de Transport Rutier din Polonia (ITD), pe care însă actualul guvern l-a retras de la Seimas, ceea ce a provocat protestul activiștilor sindicali. După cum relatează Logist.Today, preluând informaţia de la Logistyka.rp.pl, cele mai multe dispute apar din controlul preponderent al vehiculelor deținute de transportatorii polonezi. Astfel, în primele 50 de zile ale acestui an, doar 22% dintre verificări au implicat vehicule străine, comparativ cu 50% anul trecut.

Alvin Gajadur, fost inspector șef, notează că anul acesta ITD a efectuat peste 27.000 de inspecții ale vehiculelor, din care peste 21.500 au aparținut transportatorilor autohtoni și doar 5.900 străinilor. Din acest număr, mai puțin de 2.900 de vehicule au fost înmatriculate în țări din afara UE. „În unele voievodate, procentul de inspecții la mașini străine este excepțional de scăzut. În Podlaskie, a scăzut de la 70-80% la 20%, în Lublin la 23%, în Podkarpackie la 9%, iar acestea sunt voievodate de graniță. În Polonia Mare, camioanele străine reprezintă doar 3% din numărul total inspectat, în Pomerania de Vest – 5%, în Varmia-Masuria – 2%, în Silezia – 2% și în Świętokrzyskie – 13%. Numai în voievodatele Mazowieckie și Lubusz, numărul de inspecții este de aproximativ 50%.

Președintele Comitetului pentru Protecția Transportatorilor și Angajatorilor din Transporturi, Waldemar Jaszczur, avertizează că transportatorii polonezi se află într-o situație dificilă și necesită protecție împotriva concurenței neloiale. „Mașinile ucrainene intră în Polonia și efectuează transporturi. Controlul ar fi trebuit să surprindă aceste încălcări, dar el este nesemnificativ.”

Ministrul Infrastructurii a solicitat serviciilor de inspecție să-și intensifice activitățile, în limitele competenței lor și ținând cont de resursele umane disponibile, pentru a verifica dacă sunt respectate prevederile acordului dintre UE și Ucraina. Totodată, Ministerul este conștient de faptul că „personalul inspectoratelor individuale ale voievodatelor (WITD) nu este suficient pentru un control într-un ciclu de 24 de ore pe teritoriul tuturor voievodatelor”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut