Companiile din Belarus au început să dezvolte activ piața de transport de mărfuri din Polonia, însă reprezentanții locali ai industriei se tem că activitățile transportatorilor din Belarus nu sunt suficient controlate, scrie logisticska.pl.

Transportatorii polonezi consideră că autoritățile de reglementare, cum ar fi Comisia de Supraveghere Financiară (KNF), nu verifică investitorii din Belarus, nu sunt interesate de veniturile și originea fondurilor și distribuie licențele conform unei scheme simplificate. Reprezentanții de peste granița de est „vin la bancă şi depun saci cu bani” și toată lumea crede că este normal, scrie Logist.Today. „O companie cu o singură licență este evaluată la 300.000 – 400.000 PLN (63.000 – 84.000 euro)”, spune Jan Buczek, președintele Asociației Transportatorilor Rutieri Internaționali (ZMPD) din Polonia. Acesta este îngrijorat de faptul că informațiile despre ceea ce transportă vehiculele ar putea cădea în mâini greșite. Transportatorii recunosc că există încărcături pe care nu doresc să le transporte, cum ar fi cele asociate schimburilor CMR la graniță. Dar astfel de comenzi „vor  fi acceptate fără rușine de companii cu capital rusesc sau belarus”.

Potrivit Centrului de Informare Economică, în Polonia sunt înregistrate aproximativ 2.100 de companii internaționale de transport auto cu capital ucrainean și aproape 900 cu capital belarus și mai puțin de 200 cu capital rusesc.

Ministerul Infrastructurii spune că observă fenomenul de înregistrare a firmelor pe capital din Est. „Problema a crescut din a doua jumătate a anului 2022. Procedura nu ar fi fost posibilă fără cooperarea antreprenorilor polonezi care furnizează certificate de competență profesională, baze de date și multe altele. Cunoaștem un caz în care un manager de transport gestionează o flotă de peste 300 de vehicule în 60 de companii. Liderii sunt oameni din asociații, renumiţi”, remarcă Renata Richter, Director al Departamentului Transport Rutier al Ministerului Infrastructurii. Antreprenorii, la rândul lor, spun că transportul de marfă a scăzut, costurile au crescut, iar multe companii sunt într-o stare deplorabilă. „Colegii în nevoie vor vinde compania sau își vor împărtăși certificatele și bazele de date”, spune un cărăuş polonez.

Un antreprenor din Biala Podlaski oferă însă o soluție care a fost adoptată în Kazahstan. Guvernul kazah a răspuns afluxului de capital rusesc în industrie solicitând ca cel puțin unul din doi șoferi care lucrează pentru astfel de companii să aibă cetățenia kazahă.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut