O creștere semnificativă a tarifelor pentru livrarea de mărfuri în Ucraina și o îmbunătățire a situației de trecere a frontierei au început să atragă transportatorii polonezi şi români.

Potrivit reprezentantului Asociației Transportatorilor Rutieri Internaționali (ZMPD) din regiunea Podkarpackie (Polonia), Andrzej Kuca, companiile au început să lucreze din nou, ceea ce înseamnă că şi cererea de transport a început să crească în Ucraina. Camioanele, potrivit logisticska.rp.pl, au început să transporte cereale, lemn și peleți, dar controlul la frontieră este strict, ceea ce îngreunează cursele. „Până în iunie, mașinile au stat la cozi până la 3 zile. Acum însă e mai bine, autoritățile din Korchevo au dublat numărul de benzi de check-in și au crescut personalul terminalului, iar mașinile au dispărut de la 1 iulie, pentru că Ucraina a introdus taxe vamale la importul de mașini”, a spus Tadeusz Furmanek, Președintele Regiunii Subcarpatice ZMPD. La rândul său, directorul general al Sobański Transport, Grzegorz Sobanski, a spus că, în ciuda îmbunătățirii situației, au rămas tarife ridicate pentru transportul către Ucraina. Acest lucru se datorează faptului că implică riscuri și este greu de organizat”. În plus, companiile de asigurări refuză să asigure camioanele și mărfurile transportate prin Ucraina. „Este o țară periculoasă. Şi mai apare o problemă: riscul ca șoferul ucrainean angajat de o companie poloneză să nu-şi mai poată părăsi țara”, a declarat Grzegorz Sobanski.

Autoritățile ucrainene reduc, de asemenea, restricțiile pentru șoferii care au vârsta de încorporare. Ca urmare, traficul la terminalele de frontieră este foarte dens. „Ne-am ocupat de transportul către/dinspre Ucraina încă de la început și nu am avut probleme. Tarifele către/dinspre Ucraina sunt acum atât de mari încât transportatorii cu mentalitatea potrivită le acceptă și câștigă bani buni. Trebuie să acţionăm atâta timp cât piaţa transporturilor în această direcţie este profitabilă. Acum tarifele sunt de 2-3 ori mai mari decât de obicei”, a declarat Mateusz Urbaniak, VGL Solid Group.

Şi Tadeusz Furmanek observă multe camioane româneşti care transportă cereale din Ucraina în Polonia, ameninţându-le piaţa. „Transportatorii din România sunt foarte activi, transportând cereale în basculante cu prelate. Piața trebuie preluată acum de ai noştri, altfel vom rămâne fără comenzi. Și trebuie să ne grăbim, pentru că într-o lună va fi o nouă recoltă.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut