Sancțiunile impuse Rusiei au afectat major piața de transport de aici. Asociația națională a transportatorilor ruși, Gruzavtotrans, a descris situația jucătorilor din industrie prin „sărăcie și disperare”.

Potrivit presei locale, șoferii din țările occidentale fac din ce în ce mai des curse în Siberia sau la granița cu China, zone pe care până acum le evitau din cauza timpului prelungit de transport.

Pe de altă parte, brusc au fost reduse şi prețurile de transport, uneori chiar la jumătate, după cum exemplifică Gruzavtotrans cu ruta dintre sudul Rusiei și Sankt Petersburg. Companiile și-au pierdut o mare parte din comenzi și caută orice posibilă cursă, reducând în același timp şi salariile. Pe mulți, blocada UE i-a forțat să se orieneze către cursele interne. Efecte negative asupra pieței de transport au avut și restricția traficului în porturile maritime rusești și limitarea producției interne, din cauza retragerii companiilor străine.

Cei mai afectați au fost șoferii care aveau propriile vehicule. Concurența excesivă pe piață a fost combinată cu o creștere bruscă a costurilor de service. Gruzavtotrans spune că mulți dintre aceștia și-au tras camioanele pe dreapta și s-au angajat la firmele de transport mai mari.

Companiile au avut și numeroase probleme pe partea de service. Peste noapte, capacitatea de a actualiza software-ul în calculatoarele de diagnosticare Scania și MAN a fost întreruptă complet, ceea ce a paralizat întreaga activitate. Tot brusc, furnizarea de piese de schimb a fost schimbată, acestea fiind aduse în principal din Turcia prin Georgia, care presupune așteptări de până la o lună la cozi, dar și prețuri uriașe la angrosiști. Și achiziția de vehicule autohtone a avut de suferit, deoarece modelele Kamaz mai noi de Euro 3 au fost afectate din cauza problemelor în relația cu produsele occidentale.

Așa că prețul vehiculelor second hand a crescut foarte mult deoarece vânzătorii mizează pe disperarea clienților care de trei luni nu au reușit să cumpere niciun camion nou occidental. Cererea, însă, este la un nivel scăzut, având în vedere toate aceste probleme.

Președintele Gruzavtotrans admite că industria de transport din Rusia ar putea fi într-o dezordine totală până în toamna viitoare.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare