La finele săptămânii trecute, Platforma pentru Apărarea a sectorului de transport a raportat Ministerului Transporturilor, prin președintele său național Manuel Hernández, situația de „sufocare, abuz, precaritate economică și de muncă“ în care sunt nevoiți să lucreze transportatorii și conducătorii auto. În timpul întâlnirii de două ore, Manuel Hernández a analizat toate problemele cu care se confruntă companiile de transport mici și mijlocii, pe de o parte, și șoferii angajați, pe de altă parte.
Printre altele, acesta i-a reproșat Ministerului situația de uitare și abandon a actorilor reali din transportul mărfurilor. Imposibilitatea de a putea transfera costurile reale de exploatare către clienți, nerespectarea continuă a acordurilor cu șoferii, termenele de plată, tratamentul umilitor de la centrele de încărcare și descărcare, orele de așteptare în condiții nedemne în majoritatea cazurilor, constrângerea continuă a șoferilor de a-și încărca și descărca singuri marfa, nesiguranța constantă din cauza furturilor și agresiunilor, nerecunoașterea bolilor și accidentelor profesionale, o pensionare echitabilă și necesară la vârsta de 60 de ani.
Pe scurt, reproșurile au vizat abuzul exercitat de expeditori față de transportatorii mici și șoferii acestora, realizat cu complicitatea Administrației care nu a intervenit în relațiile de muncă dintre cele două părţi.
Platforma solicită acum luarea de măsuri care să pună ordine în situația actuală a sectorului prin reguli obligatorii care garantează proporționalitatea economică și de muncă pentru fiecare actor din lanțul distribuției de mărfuri. „Nu trebuie să uităm că 85% dintre companiile de transport sunt IMM, de unde și importanța participării noastre în sector. Platforma a fost creată pentru a da voce și a organiza miile de oameni care individual sunt vulnerabili și invizibili, pentru a începe să prețuiască potențialul nostru foarte mare de acțiune în cadrul sectorului. Prin urmare, cerem Ministerului să pună în aplicare măsuri utile care să răspundă într-un mod real și evident cererilor puse pe masă.“
În așteptarea unui răspuns pozitiv și rapid din partea guvernului, reprezentanții Platformei sunt hotărâți să rămână în stradă împreună cu transportatorii și șoferii pentru a organiza și coordona măsurile de presiune necesare până cererile lor vor fi luate în serios.
În curând, vor organiza una dintre primele întâlniri organizatorice publice pentru transportatori și șoferi la Madrid, pentru începutul lunii noiembrie.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut