Companiile de transport suedeze atrag atenția Comisiei Europene (CE) și altor autorități responsabile asupra faptului că sunt necesare modificări ale regulilor de conducere și odihnă pentru a nu împiedica electrificarea transportului de marfă, relatează serviciul de presă al asociației Transportföretagen.

Transportföretagen subliniază că accesul la electricitate și la infrastructura de încărcare este necesar pentru electrificarea completă a transportului, dar şi ajustarea regulilor existente privind timpul de muncă și odihnă pentru șoferi. Companiile de transport suedeze împreună cu Mobility Suedia au pregătit propuneri pentru modificarea regulilor, notează Logist.Today.

Organizația a menționat că regulile actuale de muncă și odihnă sunt concepute pentru vehicule cu motoare predominant cu ardere internă (ICE), iar pe măsură ce industria trece la camioane electrice, șoferii pot fi forțați să întreprindă acțiuni ilegale. „Conform regulilor actuale, șoferul poate sta la volan cel mult 4 ore și 30 de minute înainte de a lua o pauză. Dar șoferul unui camion electric uneori trebuie să conducă puțin mai mult pentru a ajunge la următoarea stație de încărcare, astfel încât programul să nu fie perturbat. Prin urmare, Transportföretagen și Mobility Suedia propun ca șoferului să i se permită să conducă la următoarea stație de încărcare, chiar dacă timpul de conducere este depășit, cu condiția ca siguranța traficului să nu fie pusă în pericol.”

De asemenea, organizațiile mai propun ca șoferul să poată întrerupe pauza curentă dacă este necesară intervenția sa pentru încărcarea vehiculului. Odihna întreruptă trebuie reluată după pauză până când șoferul este complet odihnit. „De asemenea, propunem ca șoferul să poată întrerupe odihna actuală de 24 h în același mod ca la încărcarea și descărcarea pe feriboturi și trenuri”, spune Maria Lind, expert în politică economică la Transportföretagen, explicând că altfel, ar bloca punctul de încărcare atunci când vehiculul este încărcat complet. „Este important ca regulile să nu împiedice electrificarea transportului de mărfuri.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut