Haosul din Marea Britanie continuă. Ca urmare a punerii în aplicare a prevederilor Acordului de comerț și cooperare (TCA) dintre UE şi Regatul Unit, transportatorii din UE au pierdut o parte din drepturi şi unele cote. Acum, Departamentul Britanic pentru Transport își îmblânzește poziția și informează că până la sfârșitul lunii martie nu va impune sancțiuni pecuniare transportatorilor din UE pentru nerespectarea acestor reglementări.

Autoritățile britanice au informat că până la sfârșitul lui martie 2023, nu vor impune sancțiuni atunci când transportatorul încalcă prevederile noilor reglementări. Un șofer al unei firme de transport, oprit de serviciile de control, nu va primi nicio sancțiune, ci doar o recomandare orală sau scrisă. „Decizia Regatului Unit este corectă, deoarece prelungește timpul pe care îl au companiile de expediție și transport pentru a se adapta noilor reglementări. Oricum, clienții se tem că reglementările introduse de Marea Britanie le va face dificilă sau chiar imposibilă operarea pe piața locală. Iar asta ar însemna paralizia unor transporturi. Acum însă este momentul să ne pregătim pentru schimbări și să atenuăm efectele negative ale reglementărilor implementate”, declară pentru publicaţia poloneză Truck Focus Joanna Porath, proprietarul agenției vamale AC Porath, care deserveşte piaţa britanică.

Departamentul britanic al Transporturilor a început să implementeze noi reglementări, în urma cărora transportatorii din UE și-au pierdut o parte din drepturi:

– restricții privind cabotajul – camioanele UE au efectuat de multe ori transporturi de cabotaj în Marea Britanie, dar acum nu mai sunt permise dacă transportatorul intră în această țară fără mărfuri, de exemplu, după descărcare în Irlanda. În plus, există o limită, adică maximum două rute britanice în 7 zile.

– interzicerea anumitor operațiuni multimodale, în principal transportul în care mărfurile sunt transportate în aceeași unitate de încărcare sau vehicul folosind mai multe moduri de transport.

– transport terţă ţară – Departamentul britanic al Transporturilor a eliminat dreptul companiilor cu sediul în state UE de a colecta mărfuri în Regatul Unit și apoi de a le transporta într-o țară din afara UE, precum Elveția, Turcia sau Norvegia. Anterior, transportatorii puteau efectua astfel de transporturi pe baza unei licențe comunitare. Acum va fi necesară o autorizaţie CEMT. Însă, atunci când s-a anunțat modificarea reglementărilor, permisele CEMT pentru 2023 erau deja distribuite. Prin urmare, Polonia a depus o cerere de creștere a numărului de CEMT-uri care va fi luată în considerare abia la sfârșitul lunii martie. „Mulți transportatori polonezi trebuie să își revizuiască rutele și rentabilitatea către piețele din Marea Britanie. Vom vedea în curând ce impact real au noile reglementări și în ce măsură împiedică importurile și exporturile cu Marea Britanie.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut