UE va simplifica semnificativ regulile de utilizare a camioanelor închiriate în alte state membre, după cum anunţa pe site-ul oficial, la sfârşitul lunii trecute, Consiliul UE.
Parlamentul European și Consiliul UE au ajuns la un acord preliminar pentru modificarea regulilor de închiriere a camioanelor fără șofer în țările membre. Până în prezent, în UE au fost în vigoare diverse reglementări, iar modificările recente clarifică acele reglementări, armonizează cadrul legal și relaxează restricțiile privind închirierea de vehicule. Autoritățile UE speră ca noile reguli să contribuie la îndeplinirea obiectivelor UE în materie de climă, deoarece mașinile închiriate sunt în general considerate a fi mai noi, mai sigure și mai puțin poluante. „Ușurarea restricțiilor de închiriere de vehicule va oferi companiilor de transport o flexibilitate mai mare în fața vârfurilor sezoniere ale cererii sau atunci când un vehicul trebuie înlocuit. În același timp, va oferi condiții de concurență echitabile și va oferi mai multe oportunități pentru întreprinderile care închiriază vehicule pentru uz profesional”, arată Ernej Vrtovec, ministrul infrastructurii al Sloveniei şi președintele Consiliului UE.
În prezent, transportatorii pot închiria doar camioane care sunt înmatriculate în aceeași țară cu compania lor. Statele membre s-au opus deschiderii complete a pieței din cauza posibilelor perturbări financiare. Conform noilor acorduri, aceste restricții vor fi acum slăbite – companiile vor putea folosi mașinile închiriate într-o altă țară a UE timp de cel puțin 2 luni pe an.
Deci țările vor putea în continuare să stabilească o limită pentru companiile locale cu privire la utilizarea vehiculelor închiriate într-un alt stat membru. Aceste restricții se referă în principal la ponderea camioanelor închiriate în flota companiei, precum și la durata unui astfel de leasing. „Statele membre pot cere, de asemenea, ca aceste vehicule să fie înmatriculate conform legilor lor după 30 de zile de utilizare. Companiile vor trebui să raporteze autorităților lor naționale cu privire la utilizarea vehiculelor închiriate pentru a se asigura că acestea nu reprezintă mai mult de 25% din numărul total de camioane din flota companiei”, se arată în comunicatul de presă al Parlamentului European.
Acordul preliminar necesită în continuare aprobarea Consiliului și a Parlamentului. Țările UE vor trebui să încorporeze noile prevederi în legislația lor la 14 luni de la intrarea în vigoare a directivei.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut