Potrivit IATA, transportul aerian de mărfuri își continuă scăderea constantă în ceea ce privește tonele pe kilometru și în octombrie 2022. Scăderea medie a fost de 13,6% față de aceeași lună din 2021, cu capacitatea de cală înregistrând o uşoară scădere (-0,6%), prima din aprilie 2021 încoace. Totuşi, luând în considerare diferenţa faţă de luna precedentă, capacitatea a crescut cu 2,4%.
Comenzile de export, care reprezintă principalul motor al cererii de mărfuri, sunt în scădere pe aproape toate piețele, cu singurele excepții în China și Coreea de Sud, care înregistrează o ușoară creștere. Asta după ce în septembrie comerțul mondial a avut o creștere de 5,6%, precizează IATA. Întărirea puternică a dolarului, care a atins cea mai mare valoare din 1986, a contribuit și ea la scăderea transportului aerian, deoarece multe costuri sunt exprimate în dolari. Acest lucru se adaugă la creșterea prețurilor la combustibil și a inflației.
Europa este regiunea care înregistrează cea mai mare scădere, de 18,8% , după o contracţie de 16,6% înregistrată în septembrie. Capacitatea de depozitare a scăzut, de asemenea, cu 5,2%. IATA consideră că acest lucru trebuie pus pe seama războiului din Ucraina. Alte două regiuni prezintă scăderi de două cifre: Orientul Mijlociu (-15%) și Asia Pacific (-14,7%), urmate de America de Nord (-8,6%), Africa (-8,3%) și America Latină (-1,4%). Pe scurt, nicio zonă a lumii nu prezintă semne pozitive. „Mărfurile aeriene continuă să reziste, în ciuda vântului persistent din faţă. Sfârșitul anului va aduce impulsul tradițional al sezonului de vârf, însă pe măsură ce 2022 se închide, pare că incertitudinile economice actuale vor continua până în noul an și vor trebui monitorizate cu atenție”, comentează Willie Walsh, director general IATA.