Transportul aerian italian recuperează terenul pierdut în 2020 din cauza pandemiei de Covid-19. Acest lucru este demonstrat de datele Assaeroporti privind manipularea mărfurilor în aeroporturi în luna mai: 92.268 de tone. Assaeroport nu face o comparație cu 2020, deoarece a fost un an atipic, dar o face cu anul precedent, observând un declin de 4,6% în 2021, o diferenţă relativ scăzută, de bun augur pentru următoarele luni. Cu toate acestea, analizele pe aeroporturi individuale arată diferențe mari. Malpensa își continuă cursa solitară la vârf, mărind ecartul față de celelalte aeroporturi cu 64.010 de tone, cu 35,8% mai mult decât în aceeași lună din 2019. În schimb, continuă căderea aeroportului de pe locul secund, Fiumicino, ajungând la 8.650 t (-52,5% faţă de 2019), arată Trasporti Europa.

Acest dezechilibru este confirmat de datele pe primele cinci luni, când mișcarea totală italiană era de 430.537 t (+ 33,7% față de 2020). Dintre acestea, 296.783 de tone au fost manipulate în Malpensa și doar 38.505 t în Fiumicino. Celelalte aeroporturi importante de escală de mărfuri se află în nord: Bologna (19.713 t), Veneția (16.133 t), Brescia (16.119 t) și Bergamo (11.490 t). Dintre acestea, se remarcă Bologna și Brescia, prezentând o creștere față de 2020 de 21,2%, respectiv 23%, în timp ce Bergamo pierde 61% și Veneția 5,4%.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut