Agenția Federală a Rețelelor de Transport a publicat un raport de piață privind transportul feroviar în Germania, evidenţiind că acest sector nu a reușit să își mărească cota în 2020, ci dimpotrivă.

Atât în transportul de mărfuri, cât și în cel de călători, companiile feroviare au pierdut teren în anul pandemic 2020. Potrivit studiului, doar 18,8% din traficul de marfă a fost gestionat pe calea ferată anul trecut, comparativ cu 19% în 2019, în timp ce transportul rutier de mărfuri a reușit să-și crească ușor cota la 74,1%. Deşi guvernul federal şi-a propus să majoreze ponderea transportului feroviar de marfă la 25% până în 2030, cota acestui sector stagnează de ani de zile.

Potrivit Agenției Federale, serviciile de transport feroviar de marfă în tone-kilometri au scăzut cu cinci procente anul trecut. În special în al doilea trimestru al anului 2020, s-au transportat mai puține mărfuri, în timp ce traficul de mărfuri a rămas stabil în a doua jumătate a anului. De altfel, căile ferate care nu sunt deținute de stat au câștigat cu ușurință cotă de piață în transportul feroviar de marfă: Deutsche Bahn a trebuit să renunțe la un punct procentual în favoarea concurenților săi din transportul de mărfuri, raportând o cotă de 45% în 2020.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut