În prezent, pe rețeaua feroviară rusă sunt blocate și inactive 150.000 de vagoane, ca efect al sancțiunilor impuse Rusiei. Această situaţie creează un „mediu operațional dur pentru transportul feroviar de marfă, îngreunând deplasarea vagoanelor încărcate”, după cum reiese dintr-un raport guvernamental întocmit de Ministerele Dezvoltării Economice, Transporturilor, Finanțelor și Serviciului Vamal Federal Rus, publicat de agenția de presă TASS.

„Schimbările de trafic cauzate de sancțiuni și condițiile de piață fluctuante creează o acumulare de vagoane nerevendicate. În prezent, sunt peste 150.000 de vagoane goale, inactive, pe rețeaua de căi ferate rusești, iar acest lucru afectează negativ situația operațională și îngreunează deplasarea vagoanelor cu marfă”, se arată în documentul guvernamental. „Există peste 440 de întreprinderi industriale și de transport feroviar industrial în reţeaua rusă cu șine disponibile pentru a gara peste 63.000 de vagoane”, citează Rail Freight raportul ministerial. Ca urmare, Ministerul rus al transporturilor sfătuiește operatorii să-şi evalueze flotele și să determine care dintre cele 150.000 de vagoane sunt potrivite pentru operațiuni și care vor rămâne inactive.

Însă lucrurile s-ar putea complica şi mai mult, iar posibilitatea de a oferi căilor ferate ruse șinele publice pentru gararea vagoanelor nerevendicate ar putea deveni problematică. Potrivit autorităților locale, acest material rulant ocupă în mod inutil spațiu în rețeaua feroviară și crește pierderile financiare. „În cazul în care se introduce un moratoriu privind perceperea taxelor pentru utilizarea infrastructurii feroviare de către vagoane goale nerevendicate, Căile Ferate Ruse vor pierde anual peste 11 milioane de euro.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut