Aviaţia, care nu ar fi rezistat nici înainte de pandemie, darămite după, fără să grupeze transporturile de marfă cu cele de persoane, ar putea fi un exemplu de urmat şi de operatorii feroviari, mai ales pe timpul nopţii. 

Asociația franceză Objectif Train de Nuit a prezentat un nou studiu de fezabilitate realizat de Rail Concept și finanțat de regiunile franceze Grand Est și Occitania, de operatorul SNCF Réseau și compania feroviară catalană Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i Vallter (FGC). Studiul a analizat dacă trenurile mixte de călători / marfă care circulă peste noapte între Barcelona și Frankfurt sunt fezabile din punct de vedere tehnic, fără subvenții de stat.

S-ar părea că există cerere pentru „Luna Trains”. Potrivit asociației, trenurile de 550 m ar transporta 300 de călători și 13 vagoane de transport de marfă pe noapte între Marea Mediterană și râul german Main, prin văile Rhône și Rin, rute pe care mașinile și camioanele se confruntă adesea cu blocaje.

Privind potențialul de încărcare, pe noua rută s-ar putea transfera aproximativ 19.000 – 30.000 de unități din transportul rutier către cel feroviar. Comparativ, autostrada rulantă dintre Bettembourg (Luxemburg) și Le Boulou (la granița franco-spaniolă) a reușit să transfere 60.000 de unități în 2018.

Soluţia trebuie acceptată şi de pasageri

Studiul a calculat, de asemenea, o proiecție de venituri și cheltuieli pentru proiect și a concluzionat că pasagerii vor contribui cu 12,3 milioane EUR, iar transportul de marfă cu 25,2 milioane EUR. Cheltuielile ar ajunge la 36,3 milioane EUR, lăsând o marjă de 3%. Acest lucru pare a fi destul de subțire, însă dacă pasagerii și mărfurile ar lua trenuri separate, atunci studiul prevede un deficit de 2,7 milioane EUR. 

Pentru a ține pasul, vagoanele de transport feroviar ar trebui să circule cu o viteză de 160 km / h. Astăzi, trenurile de marfă feroviară călătoresc în general cu mai puțin de 120 km / h, însă acesta nu este un obstacol de netrecut, mai ales că au fost vremuri în care trenurile de marfă călătoreau cu 200 km / h.

Totuși, aceasta nu este singura problemă practică. Pasagerii ar trebui să accepte ocoliri către depourile feroviare de marfă și opriri suplimentare pe traseu, în timp ce operatorii de marfă ar putea să nu fie dornici să împartă orele de noapte cu trenurile de călători. 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut