Volumul transportului public arată semne de recuperare în întreaga Europă pe măsură ce blocajele se slăbesc. Franța și Germania sunt deja aproape de nivelurile pre-Covid, dar Olanda și Marea Britanie se confruntă în continuare cu mai puțini călători. Aceste economii, în special, au sectoare mari de servicii în care munca se desfăşoară hibrid, iar naveta redusă face parte din noul normal, arată ING Think.

Pe măsură ce ratele de vaccinare cresc în toată Europa, companiile, școlile și universitățile se angajează în „noul normal” și mai mulți călători se întorc în autobuze și trenuri. Dar recuperarea este inegală în diferite ţări. Traficul în Elveția, Germania și Franța este aproape de nivelul pre-Covid, fiind cu doar 10% mai mic, în vreme ce volumele de pasageri din Olanda și Regatul Unit sunt încă semnificativ mai mici, cu aproximativ 25-30%. În SUA, volumul de trafic este undeva la mijloc.

Volumul european de transport cu autobuze, trenuri și metrouri a suferit puternic în pandemie, cu pierderi de pasageri de 60-80% în timpul primului val și de 40%-60% în timpul celui de-al doilea și al treilea val. Cu regimuri de blocare deosebit de stricte, Italia, Spania și Franța au înregistrat cele mai mari eșecuri inițiale.

Recuperarea va continua, dar va dura ceva timp

Cifrele transportului public arătaseră anterior o creștere structurală odată cu creșterea populației și, în special, a forței de muncă urbane în țările europene, iar aceasta rămâne o forță motrice. Deși recuperarea va continua în această toamnă, comportamentul de călătorie s-a schimbat, iar o revenire completă a volumelor va necesita timp în mai multe țări. Experiența recentă a indicat, de asemenea, că transportul de pasageri rămâne sensibil la noile valuri de infecții și la măsurile de distanțare socială.

Structura economiei este un factor care explică experiența de redresare în Europa. O parte relativ mare a lucrătorilor angajați în servicii financiare, informații, comunicații și consultanță a lucrat de acasă în timpul pandemiei. Și acesta este încă noul normal în multe afaceri în care doar aproximativ 25-50% din personal s-a întors la birou.

În cazul în care serviciile domină, în special în Marea Britanie și Țările de Jos, volumul transportului public este în consecință cel mai scăzut. Preferințele culturale, utilizarea generală a transportului public în scopuri private și de afaceri, precum și densitatea populației și urbanizarea pot contribui, de asemenea, la diferențiere. În Olanda, de exemplu, cercetările arată că o pondere relativ mare de oameni care lucrează de acasă obișnuiau să călătorească cu transportul public.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut