IRU solicită includerea transportului rutier, care reprezintă aproape jumătate din transportul UE, în condiții egale cu cel feroviar și de pe căile navigabile interioare în noile scheme de ajutor de stat ale UE pentru promovarea decarbonizării.

Comisia Europeană a propus un regulament care permite Comisiei să renunțe la necesitatea notificării prealabile în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat pentru anumite tipuri de ajutor pentru transportul feroviar, pentru cel pe căile navigabile interioare și multimodal.

Comisia afirmă că o astfel de facilitare a ajutorului de stat nu ar provoca denaturări concurentei. Dar, excluderea de la acest regulament doar a transportului rutier va crea dezavantaje competitive între operatori, deoarece vor fi vizați doar cei implicați în operațiuni multimodale. În plus, nu este clar cum va fi evaluată participarea la transportul multimodal și cum va fi aplicată legislația. „Decarbonizarea fără a investi în transportul rutier este inutilă, având în vedere că transportul rutier reprezintă mai mult de 45% din transportul UE. Toate modurile de transport au nevoie de stimulente pentru ca UE să-și atingă obiectivele Green Deal”, a spus directorul IRU EU Advocacy, Raluca Marian.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut