Deşi principalul mod de transport pentru această direcție este transportul maritim, legătura directă către portul Constanța a fost anulată încă de la începutul lui aprilie. Această întrerupere a fost cauzată în mare parte de închiderea Portului Odessa, care, împreună cu portul românesc, erau singurele terminale din Marea Neagră care ofereau conexiuni directe cu porturile maritime din China. Deși Constanța rămâne o poartă logistică esențială pentru mărfurile transportate din Asia, livrările necesită acum transbordare în alte porturi, cum ar fi Pireu, Ashdod, Haifa sau Port Said. Drept urmare, timpii de tranzit maritim s-au prelungit, în unele cazuri depășind 30 de zile.

Obstrucția rutei principale de transport a condus la dezvoltarea altor soluții, după cum precizează Dragoș Boranda, Managing Director România, Rohlig SUUS Logistics. O alternativă semnificativă este serviciul feroviar din China prin Polonia sau Ungaria. În plus, Coridorul Mijlociu câștigă popularitate, trecând prin Asia Centrală, Azerbaidjan, Georgia, traversând Marea Neagră și ajungând în final în România. Potențialul și importanța în creștere a acestei rute sunt evidente prin investițiile făcute în diferite regiuni, inclusiv porturile Aktau (Kazahstan) și Poti (Georgia). SUUS Logistics, recunoscând acest potențial, a dezvoltat inclusiv posibilitatea transporturilor LCL bazate pe Coridorul Mijlociu. „Extinderea acestei rute va consolida poziția României ca hub logistic pentru transporturile din China către Europa Centrală și de Est și Balcani”, a punctat Dragoş Boranda.

Vârfurile de transport din acest an pe piața românească subliniază importanța suportului logistic cuprinzător pentru eficiența și reziliența afacerilor. Având în vedere numeroasele blocaje de-a lungul rutelor standard anterioare, este esențial să se exploreze alternative noi, chiar dacă adesea sunt mai complexe.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut