Primele efecte ale restricțiilor impuse de UE transportatorilor din Rusia şi Belarus şi ale celor reciproce au început să se facă simţite. Dar, cum există soluţie aproape pentru orice problemă, nu e de mirare acum că a apărut un nou fenomen pe şoselele UE: remorci din Belarus trase de autotractoare poloneze. De asemenea, se constată şi o invazie a cărăuşilor kazahi, care profită de libertatea de a putea circula în ambele tabere.

Din moment ce autotractorul dă naționalitatea ansamblului, un prim fenomen practicat în masă este transportul cu tractoare poloneze și remorci din Belarus.  Aceste vehicule transportă remorcile din punctele de încărcare/descărcare din Belarus, merg cu ele în partea UE, aici stau pentru încărcare/descărcare, iar apoi duc remorcile înapoi în Belarus pentru a le preda tractoarelor din Belarus chiar la graniţă. În acest mod, belaruşii au putut să îşi menţină neîntrerupt lanţul de aprovizionare şi, deloc surprinzător, au în continuare rețeaua plină de comenzi pentru astfel de transporturi transfrontaliere. De asemenea, se folosesc șoferi polonezi, deoarece pașaportul polonez ar facilita trecerea graniței.

Un alt fenomen se referă la camioanele din Kazahstan. Din primul moment în care au apărut sancțiunile pentru Rusia şi Belarus, au apărut zvonuri că… o flotă înmatriculată în Kazahstan va valora în Rusia greutatea ei în aur. Şi asta pentru că un camion din Kazahstan poate circula atât prin Rusia și Belarus, cât și prin Uniunea Europeană, dacă, desigur, respectă procedurile standard. Ca urmare, cărăuşii kazahii pot stăpâni complet acele rute de pe care companiile din alte țări au fost nevoite să se retragă brusc.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare