Ca urmare a anunţării planurilor europene de a limita sau chiar interzice vânzarea vehiculelor cu motor cu combustie, compania franceză de energie şi petrol TotalEnergies va schimba strategia privind benzinăriile din diferite țări. Grupul vrea să vândă întreaga rețea de benzinării din Germania și Olanda către compania canadiană Couche-Tard. În țările în care TotalEnergies nu este lider de piață, compania vrea să se concentreze pe hidrogen și pe stații de încărcare.

Vor avea loc modificări în patru țări pentru care TotalEnergies și-a găsit un partener în operatorul canadian de magazine de proximitate Alimentation Couche-Tard, care va prelua stațiile TotalEnergies din Germania (1.198) și Olanda (392) și va crea o societate mixtă în care va deţine o cotă de 60%, pentru a gestiona rețeaua din Belgia și Luxemburg (619 staţii). În ceea ce privește alimentarea cu combustibil, cele patru rețele vor rămâne sub marca TotalEnergies cel puțin cinci an, atâta timp cât stațiile continuă să fie alimentate de TotalEnergies, scrie Transportmedia.be. „Schimbările importante privind motorizarea determină TotalEnergies să ia decizii cu privire la viitorul rețelelor sale din Europa, care se vor confrunta cu o pierdere a veniturilor din combustibili, deoarece vehiculele electrice vor fi încărcate în principal acasă sau la serviciu și mai puțin la stații”, a spus TotalEnergies. Pe de altă parte, grupul francez își va intensifica eforturile în hub-urile de încărcare a vehiculelor electrice din afara stațiilor, în distribuția de hidrogen (în colaborare cu Air Liquide), vânzarea angro de carburanți şi în rețeaua de benzinării AS24 pentru camioane.

În ceea ce privește stațiile, acestea vor deveni în principal magazine – restaurante cu serviciu de alimentare cu combustibil. TotalEnergies și Couche-Tard își propun să încheie tranzacția înainte de sfârșitul acestui an.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut