În zilele următoare vor intra în vigoare noi prevederi ale Pachetului Mobilitate. Dacă Polonia a fost reticentă la astfel de reguli încă de la început, pregătind penalități la un nivel scăzut, de până la 50 PLN (11 euro), în Danemarca, unde Pachetul de Mobilitate a fost primit cu oarecare entuziasm, e interesant că, în următoarele trei luni, domeniul de aplicare al sancțiunilor va fi limitat în mod semnificativ. Până și danezii au ajuns la concluzia că Pachetul Mobilitate introduce un oarecare haos și nu există o explicație precisă cu privire la detașarea șoferilor. Notificările către sistemul IMI ridică îndoieli, oficialii danezi nu pot răspunde la toate întrebările și, prin urmare, s-a decis oprirea temporară a emiterii de penalități.
Potrivit Transportmagasinet, până la 30 aprilie 2022, inspecția rutieră daneză (Færdselsstyrelsen) nu va aplica sancțiuni pentru încălcarea noilor reguli de detașare. Neraportarea corectă în IMI sau un cuantum incorect al salariului vor fi doar atenționate. Între timp, urmează să apară clarificări suplimentare pentru a permite transportatorilor să înțeleagă toate noile reguli.