Potrivit unei analize realizate de TRUDA, platforma de identificare a produselor profitabile din magazine online, doar 20% dintre retailerii online se așteaptă la vânzări mai mari de Paște în 2023, în medie cu 17% față de aceeași perioadă a anului trecut, din cauza inflației crescute și a lipsei analizării performanței produselor în campaniile de vânzare. 

Magazinele online din portofoliul TRUDA așteaptă vânzări în creștere cu 15%-17% cu ocazia sărbătorilor pascale, valoarea medie a coșului de cumpărături fiind de 370 de lei (+27% față de 2022). Cele mai accesate site-uri sunt cele care vând produse specifice pentru Paște – cozonaci și pască, preparate tradiționale, decorațiuni, vacanțe, aranjamente florale sau cadouri corporate, dar și magazinele din categoria fashion, bricolaj, amenajări interioare, pharma și auto.

Pentru a impulsiona vânzările, retailerii online pregătesc campanii de discount și de tip concurs pentru produse din categoriile fashion, casă și grădină, mobilier pentru interior și exterior și bijuterii, investind în medie între 500 euro și 10.000 de euro în campaniile Google Ads și Facebook Ads.

„Ecommerce-ul românesc trece printr-o perioadă sensibilă pentru business, în care produsele nu se mai vând la fel de ușor ca în anii trecuți, chiar și cu ocazia unei sărbători importante cum este Paștele. Practic, în acest context, vor înregistra creșteri ale vânzărilor doar retailerii online care și-au pregătit din timp stocul potrivit de produse și campaniile promoționale strategice, în baza unei analize a performanței produselor – care aduc vânzări și profit sau care doar consumă buget de marketing. În acest scop, numeroase magazine s-au pregătit pentru campania de Paște încă de la început de ianuarie, implementând tehnologia TRUDA pentru a ști din timp ce produse să promoveze și ce produse să scoată din campanii, pentru a putea obține profit în creștere”, declară Cătălin Macovei, fondator TRUDA și specialist în marketing digital de peste 10 ani.

TRUDA oferă şi câteva sfaturi pentru magazinele online, pentru a-şi crește vânzările de Paște:

  1. Să investească în tehnologii care analizează potențialul de vânzare a produselor;
  2. Să investească în continuare în publicitate și promovare cu rată mare de conversie;
  3. Să încurajeze clienții să ofere recenzii și evaluări de produse;
  4. Să îmbunătățească performanța site-ului pentru o experiență a utilizatorului impecabilă;
  5. Să implementeze un sistem de tip live chat care favorizează vânzările;
  6. Să ofere reduceri;
  7. Să ofere pachete promo de tip 1+1 sau produse din aceeași categorie care devin mai avantajos de achiziționat împreună.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut