Trusted Advisor Strategy&Finance a realizat o analiză a modului în care antreprenorii din agribusiness, transporturi, online şi alte industrii îşi stabilesc preţurile în funcţie de bugetul companiei, din care reiese că doar 11,44% dintre antreprenorii din agribusiness, transporturi şi online folosesc bugetarea bazată pe scenarii multiple.

Analiza prezintă evoluţia financiară a trei industrii privind bugetul antreprenorilor şi are la bază studiul „Raportarea Financiară la Antreprenori”, ediţia a-II-a, 2021, fiind elaborat pe un eșantion de 230 de respondenți, companii antreprenoriale din România, care înregistrează o cifră de afaceri între 100.000 și 10 milioane de euro din oraşe precum Bucureşti, Cluj, Giurgiu, Ploieşti, Suceava, Arad, Sibiu. „În contextul actual de criză globală, caracterizat de penuria de materii prime şi volatilitatea preţurilor, dublat de raportarea la valuta națională și dobânzi, observăm o creştere a nevoii legată de servicii de asistenţă buget şi realizare buget pentru anul 2022″, declară strategul financiar Ioana Arsenie, Fondator Trusted Advisor Strategy&Finance.

Legat de contexul economic actual, caracterizat de o volatilitate accentuată printr-o creştere de preţuri, aproximativ 22,69% dintre antreprenorii intervievaţi corelează preţurile cu bugetul companiei. Principalele utilizări concrete ale bugetului pentru antreprenorii români rămân obţinerea de finanţare bancară sau atragerea fondurilor europene şi nu dezvoltarea afacerii pe baza unui plan pe termen mediu/lung.

Antreprenorii din agribusiness se raportează la cifre, cu accent pe preţul de achiziţie al inputurilor (îngrăşăminte şi pesticide) şi a securizării expunerii valutare la încasări din export.

În transporturi, vorbim în mod ferm despre reajustarea preţurilor din contractele comerciale şi bugetarea corelată cu strategia de preţuri.

În online, contextul de Black Friday aduce anul acesta o sporire a vigilenţei în ceea ce priveşte definirea campaniilor din punct de vedere marjă.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare