Incertitudinile din lanțurile globale de aprovizionare obligă companiile să se adapteze şi să ia măsuri, după cum arată un raport comandat de IFS, furnizor de soluţii de afaceri. Comparativ cu perioada pre-pandemi, 66% dintre companiile mari din întreaga lume au crescut numărul de articole din depozitele lor, iar aproape 1 din 5 companii (18%) păstrează astăzi un inventar semnificativ mai mare.

Studiul, la care au participat peste 1.450 de factori de decizie în companii mari din Franța, Germania, țările nordice, SUA, Marea Britanie și Emiratele Arabe Unite, mai arată că 70% dintre companii au crescut numărul furnizorilor de materiale sau produse și că trei sferturi (72%) au crescut proporția materialelor/produselor pe care le achiziționează de la furnizorii autohtoni.

Sondajul arată că multe companii mari au folosit până acum modalități inovatoare de a-și schimba lanțul de aprovizionare, astfel încât riscul de întrerupere să fie redus. Printre măsurile luate se numără: introducerea managementului în lanțul de aprovizionare pentru securizarea acestuia, păstrarea unui inventar mai mare pentru a se asigura că cererea clienților poate fi întotdeauna satisfăcută și creșterea numărului de furnizori pentru a reduce riscul clienților nemulțumiți. „Companiile mari vor suporta costuri mult mai mari și alte consecințe economice negative din cauza măsurilor pe care le iau pentru a atenua întreruperile lanțului de aprovizionare”, spune Maggie Slowic, Global Industry Director Manufacturing la IFS, pentru Transportnet.se. „Aducerea acasă a mai multor părți ale lanțului de aprovizionare va duce adesea la nevoia de a investi în materii prime sau componente de produs mai scumpe. În același timp cu creșterea inflației, active semnificative sunt blocate în depozitele mari.”

Raportul mai relevă şi faptul că multe companii mari suferă de lipsă de personal. 65% dintre respondenți spun că afacerile lor întâmpină provocări în ocuparea posturilor vacante (motivul principal fiind lipsa de candidați calificați), iar 39% cred că deficitul de competențe în afacerile lor va dura și după sfârșitul lui 2022.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare