De miercuri, 23 august, prin tunelul elveţian Gotthard vor circula din nou circa 90 de trenuri de mărfuri pe zi, plus aproximativ 20 de trenuri pe vechea rută montană. Deschiderea tubului de est aduce mult mai multă flexibilitate și ajutor pentru traficul de marfă.

Potrivit SBB, pentru a se asigura că toate mărfurile pot fi transportate, unele trenuri de mărfuri vor trebui în continuare deviate pe axa Lötschberg-Simplon și pe ruta Brenner. La început, pe axa nord-sud elvețiană vor circula trenurile de tranzit garate în Elveția și în străinătate, au explicat Căile Ferate Federale Elvețiene.

Asociațiile de transport elvețiene salută această veste, adăugând că „este vorba acum de a valorifica în mod optim capacitățile și, ulterior, de a le extinde pentru a garanta aprovizionarea și protejarea transferului modal”, ținând cont de faptul că actualele devieri de tren pe linia panoramică și pe linia Lötschberg/Simplon „nu pot găzdui întregul volum al secțiunii prin tunelul de bază Gotthard din cauza limitărilor de profil și capacitate”.

Între timp, lucrările de curățare în tunel sunt în desfășurare. Pe 10 august, un tren de mărfuri a deraiat în tunelul de bază Gotthard și a deteriorat grav infrastructura. De atunci, tunelul a fost închis circulației trenurilor.

FOTO: ©SBB CFF FFS

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut