Presa turcă anunţă unele companii italiene, private sau de stat, care operează în Orientul Îndepărtat, sunt tentate acum să îşi relocheze producția în Turcia. Scumpirea energiei, rețelele logistice insuficient dezvoltate și întreruperile în procesul de aprovizionare din alte zone au început să facă Turcia atractivă.

Întrucât problemele începute în perioada epidemiei nu au fost încă rezolvate, companiile europene au declarat că doresc să-și mute producția în diferite alte puncte, precum Turcia, unde locurile de muncă pot fi acoperite cu forţă calificată, unde logistica și aprovizionarea nu vor fi o problemă și unde sunt îndeplinite toate cerinţele necesare, iar materiile prime se află la îndemână.

Dintre țările lumii, Turcia se situează între cele de top, cu potențial de producție şi eficienţă în fiecare sector. Turcia este bine cotată şi în ceea ce privește populația, dar și diversitatea. De aceea, există companii private și de stat din Italia, care operează în Orientul Îndepărtat de ani de zile, care vor să schimbe direcția.

Președintele Asociației Industriei Auto, OSD, Cengiz Eroldu, a spus: „Există o mișcare dinspre centrele de producție din Orientul Îndepărtat către Turcia. Observăm că există o creștere a numărului de companii italiene care doresc să vină în Turcia.”

Rețeaua logistică și procesul de aprovizionare nu s-au recuperat de doi ani din cauza pandemiei, notează Lojiport. Se pare că industria auto din Orientul Îndepărtat este foarte afectată, cu adăugarea crizei energetice peste problemele care nu pot fi depășite. „Prețurile la energie în Turcia sunt mai ieftine decât în Europa. Ultimul trimestru este însă deschis la multe surprize în acest sens. Am avut multe întreruperi de producție în trecut din cauza crizei cipurilor, iar acum producția de piese poate fi afectată de criza energetică”, atrage însă atenţia Cengiz Eroldu.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut