Adnan Ünverdi, președintele Consiliului de Administrație al Camerei de Industrie Gaziantep (GSO), Turcia, a declarat că problemele experimentate în logistică cresc în continuare și că legăturile producătorilor cu clienții lor sunt la punctul de rupere.

„Competitivitatea industriașilor s-a slăbit, iar marjele lor de profit au scăzut din momentul în care creșterile extraordinare ale prețurilor materiilor prime procurate de pe piața externă s-au adăugat la costurile altor inputuri, precum energia”, e de părere Adnan Ünverdi.

Menționând că una dintre cele mai importante probleme este logistica, Ünverdi a spus pentru Lojiport: „Producătorii noștri se confruntă cu întreruperi în trimiterea comenzilor și nu pot primi plata deoarece produsul nu este livrat. Din acest motiv, legăturile lor cu clienții ajung la punctul de rupere. Nici ei nu pot primi comenzi noi. Față de întreruperile din lanțul de aprovizionare, Turcia trebuie să-și stabilească propriul sistem de transport de containere și nave.”

Reprezentantul GSO, care a sugerat crearea unei rețele de containere și nave sub conducerea statului ca soluție permanentă la problema logisticii, a explicat că sectorul logistic este modelat de 5-6 companii din lume. Menționând că aceste companii determină rutele și destinațiile către care va fi trimis containerul, Ünverdi a spus: „Produsele pe care le trimitem rămân uneori în porturi și sunt trimise cu întârziere. Pentru a avea un cuvânt de spus în arena globală, trebuie să ne creăm propria noastră rețea logistică. Acest lucru se poate face cu conducerea și sprijinul statului. Cu această structură care urmează să fie înființată, țara noastră ar trebui să aibă un cuvânt de spus pe piața globală și să nu-i mai facă pe producătorii noștri dependenți de marile companii în perioadele de criză. O astfel de structură a devenit esențială împotriva atitudinilor arbitrare ale acestor companii. În acest fel, o problemă importantă în exporturi va fi rezolvată.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare