Turcia a inaugurat cel mai lung pod suspendat din lume. Podul Canakkale 1915 sau Podul Dardanelelor a fost construit peste Strâmtoarea Dardanele şi a costat 2,5 miliarde de euro. Noul pod permite traversarea strâmtorii în doar 6 minute, timp excelent ţinând cont că până în prezent era traversată doar cu feribotul, iar călătoria dura aproximativ 90 de minute.

Podul Canakkale 1915 are o lungime de 4,6 kilometri, o înălţime de 318 metri şi o distanţă de 2.023 metri între cei doi piloni, cifre ce îi permit să devină cel mai lung pod suspendat din lume. Construcţia a început pe 18 martie 2017, iar în această perioadă 5.000 de oameni s-au asigurat că ritmul de lucru este unul bun. Conform oficialilor turci, construcţia a fost finalizată cu 18 luni mai devreme, aspect ce a dus la economisirea a 411 milioane de euro. Inaugurarea podului a fost făcută în ziua în care Turcia sărbătoreşte victoria navală a forţelor otomane (18 martie 1915) asupra aliaţilor în Bătălia de la Gallipoli. „Podul Çanakkale va oferi avantaje semnificative exportatorilor, importatorilor și logisticienilor care operează în regiune. Cel mai important câștig al nostru va fi de timp”, a spus Levent Özkuşçu, Managerul Regiunii Egee al Çobantur Boltas.

Podul va permite livrarea mai rapidă a produselor de export din regiunea Mării Egee către Europa şi va consolida și poziția Turciei în poziţia de „bază logistică globală”.

Menţionând că exporturile Regiunii Egee au crescut cu 30% anul trecut, doborând un record cu 24,7 miliarde de dolari, Levent Özkuşçu a spus că aproape jumătate din exporturi au fost făcute către ţări europene la care se poate ajunge mai uşor pe uscat. El a reamintit că vehiculele cu importuri şi exporturi foloseau feribotul înainte, care înseamnă incertitudine. „Uneori te descurci fără să aștepți, alteori stai la coadă 4 ore. Exportatorii, în perioadele de vacanță, așteaptă la coadă la feribot alături de turişti, iar iarna pot exista întârzieri ale serviciilor. Uneori trebuia să așteptăm la feribot mai mult decât la trecerea frontierei.”

Importanţa podului Çanakkale 1915 va creşte odată cu punerea în funcţiune a două tuneluri care vor facilita coborârea şi ieşirea din Munţii Kaz în 2023. „Podul nu este doar pentru regiunea Mării Egee, ci va facilita comerţul şi pentru provinciile Antalya, Burdur, Isparta, Konya, Balikeşir și Bursa. Va aduce un anumit avantaj competitiv exportatorului din regiune.”

Prezent la inaugurare, președintele Recep Tayyip Erdoğan, a spus că acest proiect va aduce o contribuție suplimentară de 5,3 miliarde de euro la producție, 118.000 de oameni în câmpul muncii și 2,4 miliarde de euro la venitul național. „Indiferent cum am privi, inaugurăm o lucrare care este o sursă de câștig pentru țara noastră și un motiv de mândrie națională.”

Taxa de trecere auto pe podul Çanakkale 1915 este de 200 de lire, adică de circa 13 euro (60 RON).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut