În industria auto turcă, exporturile de autovehicule pentru transport de mărfuri – vanuri, camionete și camioane – au însumat anul trecut 5,54 miliarde de dolari. Anglia a ocupat primul loc la vânzările externe, cu 1,4 miliarde de dolari, fiind urmată de Italia şi Slovenia.

Conform Asociației Exportatorilor din Industria Automotive Uludağ (OIB), industria auto a realizat în 2022 vânzări la export de aproape 31 de miliarde de dolari, în creștere cu 5,7% față de 2021. Exportul de „autovehicule pentru transportul mărfurilor”, care este una dintre subgrupele industriei auto, a scăzut cu 5,15% în 2022 comparativ cu anul precedent.

Anul trecut, ponderea sectorului „autovehicule pentru transport de mărfuri”, care vinde în peste 100 de țări, în exporturile auto, a fost de 16,3%.

Industria auto turcă a produs 1.402.189 de vehicule, inclusiv tractoare, și a exportat anul trecut 988.278 dintre ele. Dintre vehiculele produse, 483.181 au fost „autovehicule pentru transportul mărfurilor”, din care 441.637 vehicule comerciale ușoare și medii, iar 41.544 au fost camioane.

Ponderea grupului de autovehicule pentru transportul mărfurilor în producţia totală de vehicule a fost de 34,45%. Din cele 483.181 de vehicule comerciale ușoare și camioane produse, 355.271 (73,52%) au fost exportate.

Țara către care Turcia a exportat cel mai mult din această grupă de produse anul trecut a fost Anglia, în ciuda faptului că exporturile în Marea Britanie au scăzut cu 14% față de 2021 și s-au ridicat la 1,39 miliarde de dolari. Exporturile către Italia, care ocupă locul al doilea, au ajuns la 590 de milioane de dolari cu o creștere de 3% față de 2021. Exporturile reprezentanților sectorului către Slovenia, situată pe locul al treilea, au fost de 490 de milioane de dolari în 2022 (557 de milioane de dolari în 2021).

Exporturile către SUA au crescut cu 124,7% față de 2021. Exportul de vehicule pentru transportul mărfurilor, care a fost de 171,6 milioane de dolari în anul precedent, a ajuns în 2022 la 385,7 milioane de dolari.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut