Prețul motorinei, care era de 6,58 TL (aproape 1 leu) la pompă, în Istanbul, în urmă cu doar 3 ani (6 ianuarie 2021), a crescut la 38,90 TL (5,9 lei) în prezent, observă Tirport Insights.

Președintele Tırport, Akın Arslan, a remarcat: „Costul motorinei în transportul rutier de marfă a depășit 50%, de două ori peste Europa. La noi, în ultimii 3 ani, preţul motorinei a crescut de 6 ori.”

Akın Arslan observă că proprietarii de camioane fac, în general, sacrificiul în fața creșterii costurilor. „Având în vedere că 85% din transportul comercial rutier se realizează cu camioane de peste 16 t, deținute de circa 420.000 de patroni individuali, proprietarii de camioane realizează sacrificiul. Ei încearcă să supraviețuiască, întreținând camioanele, plătind anvelopele, asigurările și cheltuielile zilnice. În special când nu au marfă de retur, suferă pierderi. Un camion pierde bani dacă nu poate parcurge cel puțin 9.600 km pe lună cu marfă. Aceasta nu este o situație sustenabilă. Logistica contractuală este, de asemenea, în dificultate. În timp ce progresează cu puterea tehnologiei și a rețelei, dacă nu poate organiza marfa pentru retur, şi compania de logistică suferă o pierdere, ca şi transportatorul.”

Capacitatea de a organiza eficient și rapid returul este de o importanță vitală pentru peste 1.000 de companii de logistică implicate în logistica contractuală și este la fel de importantă pentru proprietarii individuali de camioane. În acest moment, ar trebui începută perioada de utilizare a tehnologiei pentru a găsi marfa de retur, e de părere Tirport.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut