İbrahim Karahasanoğlu, membru al consiliului de administrație al producătorului turc de AdBlue, Arbey Kimya, e de părere că sincopa din producţia aditivului AdBlue poate declanşa o adevărată criză în industria logistică, din care însă Turcia ar putea ieşi în avantaj.

Creșterile mari globale ale prețurilor gazelor naturale s-au reflectat și în prețurile ureei, materia primă pentru AdBlue. După sancțiunile țărilor occidentale, restricțiile Rusiei la export au provocat și dificultăți semnificative în aprovizionare.

Declarând că a existat o scădere gravă a producției de AdBlue în Europa din cauza creșterii prețurilor, İbrahim Karahasanoğlu a subliniat că deficitul de AdBlue în țările UE poate declanșa o nouă criză în sectorul logisticii. „Această situație va afecta nu numai activitățile logistice internaționale, ci și vehiculele care transportă produse către piețe și dealeri. Consumatorii europeni vor avea dificultăți în a găsi produse, iar creșterea prețurilor va majora și mai mult inflația. Prin urmare, producția de import și export va fi întreruptă.”

Pe de altă parte, această criză, conform datelor TUIK, a permis exporturilor de AdBlue ale Turciei să crească de aproximativ 6 ori și de uree de 9 ori între ianuarie și octombrie. „Exporturile de AdBlue au ajuns la 6,5 milioane de dolari, iar exporturile de uree au ajuns la 112 milioane de dolari. În ciuda restricțiilor la export impuse de Turcia, creșterile sunt foarte puternice.”

Reamintind că acordul „coridorului cerealelor” semnat cu Turcia a redus prețurile globale la alimente, Karahasanoğlu consideră că Turcia ar putea semna un acord pe această temă cu Rusia, cel mai mare exportator de uree din lume. „Putem contribui atât la soluționarea crizei de AdBlue din Europa, cât și la creșterea exporturilor, datorită materiilor prime pe care le putem obține din Rusia la prețuri accesibile”, a mai spus acesta.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut